Klacht: Het personeel

op 24 januari 2014 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Geachte heer/mevrouw,

Omdat het bedrijf Jumbo Emmeloord niet tussen de lijst staat van bedrijven moet het maar op deze manier.
Net een uur geleden ging ik met mijn vrienden naar de Jumbo in ons tussenuur. Dit ging allemaal goed totdat een erg bemoeizuchtige werknemer ons erop attendeerde dat we een mandje mee moesten nemen. Dit deden we maar vervolgens viel ze ons weer lastig door erop te attenderen dat we elk een mandje mee moesten nemen. Daarna viel ze ons weer lastig door te zeggen dat we geen geel mandje maar een groen mandje mee moesten nemen. Waarvoor dit dient weten we niet zeker maar het gaat overduidelijk in de richting van discriminatie. Toen we een groen mandje wilden uitzoeken bleken er nog maar twee te zijn, geen vier (wat we nodig hadden). Hierop besloten wij de winkel te verlaten. De werknemer ging hier niet mee akkoord en kwam achter ons aan en zei dat we elk een groen mandje mee moesten nemen. Toen legden we nogmaals uit dat wij de intentie hadden de winkel te verlaten. Kennelijk luisterde ze niet goed en zei dat we dan maar de winkel moesten verlaten. Dit zei ze niet op een normale toon maar ze schreeuwde tegen ons waardoor wij voor de hele winkel voor schut werden gezet. We zijn toen verbolgen en enigszins gefrustreerd de winkel uitgegaan nadat diverse medewerkers ons ietwat onvriendelijk nakeken.
Om welke medewerker het gaat kunnen we helaas niet mededelen. Wel weten we dat deze mevrouw om 13.15 op 24 januari 2014 op de bakkersafdeling, bij de ingang, van Jumbo Emmeloord stond.
De klantvriendelijkheid van dit filiaal valt ons erg tegen en wij vinden het optreden van deze werknemer uiters abject.

We zouden graag verbetering zien in de mate waarop de werknemers tegenover de klanten zich gedragen. Het lijkt namelijk erop dat ze dit alleen bij jongeren doen, met uiters subjectieve gedachten. Bovendien vinden wij dat het tenminste duidelijk moet zijn dat wij een mandje mee moeten nemen de winkel in. Dat wij als groep samen de winkel ingaan hoeft ook niet te betekenen dat elk persoon een mandje mee moet nemen. Als een getrouwd stel boodschappen gaat doen hoeven ze toch ook geen twee winkelwagentjes mee te nemen (wat ons weer terugbrengt bij discriminatie en stereotypering). Wij zouden graag zien dat de werknemers, en dan specifiek in het filiaal te Emmeloord, hun vriendelijkheid tegenover de klanten verhogen.
Bent u niet instaat om tot een compromis te kopen, dan zullen wij een andere oplossing vinden om deze ongerechtigheden aan het licht te brengen. Wij horen graag van u en hopen dat dit probleem spoedig opgelost zal worden. In ieder geval alvast bedankt voor uw medewerking.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Jumbo in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jumbo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jumbo

Heeft op 27 januari 2014 om 15:01 geantwoord

Deze klacht is ingevoerd in ons eigen syteem, en via die weg beantwoord aan de klant.

Alle klachten die gemeld zijn door ontevredenklant97