Klacht: Het niet kunnen aanbieden van producten die op voorraad staan.

op 20 juni 2017 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Vandaag 20 juni had ik de gedachten een Dyson hot+cool ventilator te kopen in de aanbieding. De ventilator de AM05 van Dyson dacht ik te kopen via de website maar was online uitverkocht. Bij filiaal voorraad stond dat in Amsterdam 1 op voorraad was en in Eindhoven 2 stuks op voorraad. Echter na vragen en telefonisch contact was het niet mogelijk het product naar de Bijenkorf van Rotterdam te laten komen, dit aangezien ik Rotterdam woonachtig ben.

De medewerker van het voorraadcentrum nummer 08000818 gaf aan dat hij zijn handen in het vuur wilde steken en zeker wist dat het product te verkrijgen was in de winkel. Ik gaf hierbij aan of het mogelijk was dat hij kon bellen zodat ik niet voor niks naar Eindhoven en Amsterdam zou gaan.

Nadat hij probeerde telefonisch contact op te nemen met bovenstaande filialen belde hij mij terug dat het niet lukte hun te bereiken vanwege de ”sale”. Hij zei dat ik beter naar Eindhoven kon gaan aangezien daar 2 stuks op voorraad waren en de kans dus groter is. Reserveren was niet mogelijk, over laten komen naar filiaal Rotterdam was niet mogelijk, dit in verband met de eerlijkheid en het geven van en gelijke kans aan de consumenten (in mijn ogen voor een “exclusieve” zaak zoals Bijenkorf onmogelijk, aangezien de kans voor mij bestaat iemand het product eerder heeft laten overkomen naar filiaal naar voorkeur en dus de redenering van gelijke kans tot kopen niet rechtvaardig is) was dit niet mogelijk.

Ik besloot naar Eindhoven te rijden vanuit Rotterdam. Eenmaal aangekomen in het filiaal van Bijenkorf Eindhoven en eenmaal bij de afdeling, bleek de Dyson am05 al lang niet meer op voorraad te zijn. Dit doordat de Dyson AM05 een oud artikel is en dus allang niet meer verkocht werd in de Bijenkorf. Ik heb de vrouw laten zien dat via de voorraad check op de site, er toch echt 2 stuks moesten zijn. Na een half uur zoeken in de voorraad was het product echt niet aanwezig, en betreurde de vrouwelijke werkneemsters mijn situatie.

Ik besloot hierna naar de klantenservice te gaan. De mevrouw achter de klantenservice betreurde de situatie, en probeerde het filiaal Amsterdam te contacten voor te vragen voor het product die daar op voorraad stond. Dit lukte weer niet, net als de medewerkers van het nummer 08000818.

De medewerkster kwam met een karige kilometervergoeding voor de situatie. Voor een zaak als Bijenkorf schandalig hoe dit zo wordt afgedaan om er snel van af te zijn. Hierna was ik weggegaan aangezien de vrouw verder niks kon betekenen. De voorraad klopt dus niet blijkt, de site en telling in de winkel klopt niet. De Bijenkorf wat de sale achterwegen laat voor een exclusieve winkel te worden, komt niet in contact met andere filialen voor consumenten die interesse hebben voor een product. Voor een winkel als dit is het schandalig en zeker van mindere klasse.

Tot op heden is de Dyson AM05 nog steeds te verkrijgen volgens de webshop.

hierbij de bewijsstukken

Een oplossing of een tegemoetkoming en het oplossen van het niet contact kunnen krijgen tussen filialen. Het op orde hebben van voorraden synchroon met de website.

Hierbij laat ik dit niet tot een oplossing is gekomen cq. vergoeding, zonodig schakel ik hier derden voor in van het niet kunnen aanbieden van producten volgens bovengenoemde links.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 23 juni 2017 om 08:43 geantwoord

Op de site staat duidelijk bij de filiaalvoorraad indicatie de volgende zin: Aan de getoonde voorraadinformatie kunnen geen rechten worden ontleend.
De voorraadindicatie is altijd een indicatie. De daadwerkelijke voorraad kan dus anders zijn. Tevens wordt er door Google ook oude pagina's van onze site onthouden die al lang niet meer uptodate zijn. Aangezien de verzendkosten netjes zijn vergoed is er niets meer wat wij voor de klant kunnen betekenen.

Alle klachten die gemeld zijn door justindr