Klacht: het niet door laten gaan van een gegarandeerd vertrek van een busreis scandinavie

op 05 mei 2017 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

we hebben een reis geboekt bij kras met een gegarandeerd vertrek. maandag 1 mei kon ik niet meer op de site inloggen. We hebben een mail gestuurd naar kras met de vraag waarom we niet meer konden inloggen. Woensdag 3 mei wordt ik gebeld door een dame van kras met de mededeling dat onze gegarandeerde reis naar Scandinavie niet doorging in verband met te weinig opgave terwijl het een gegarandeerd vertrek zou zijn ongeacht het aantal deelnemers. hierop hadden we onze vakantie op afgestemd van 8 juli tot 22 juli.
nu moeten we iets anders vinden op korte termijn wat binnen deze datums liggen. kras beloofd alles maar komt niks na.

financiële compensatie en dan niet een reischeque om een andere reis bij kras te boeken wand straks doen ze hetzelfde met de volgende reis.
kras is in mijn ogen niet meer te vertrouwen als het gaat om afspraken

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kras over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 10 mei 2017 om 11:55 geantwoord

Geachte heer Haarman,

Ik begrijp dat dit zeer vervelend is geweest. De betreffende reis naar Noordkaap liep heel goed behalve de datum die u had geboekt. Door recente annuleringen waren er nog maar weinig deelnemers over waardoor onze collega's genoodzaakt zijn geweest om uw reis te annuleren. Dit is absoluut iets wat niet standaard gebeurd. Wij betreuren de situatie net zo. Vooropgesteld begrijpen wij de stress en onzekerheid dat uw gegarandeerde reis geannuleerd is. Door op tijd dit besluit te nemen hebben ze voor u tijd willen creëren zodat u voldoende tijd had om over een alternatief na te denken. Ik zie dat mijn collega's u vanwege het ongemak reeds een cadeaubon twv €210 per persoon hebben toegestuurd. Helaas kan ik deze compensatie niet omzetten naar een financiële compensatie. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u door deze annulering Kras niet meer vertrouwt. U kunt er absoluut vanuit gaan dat dit een incident is geweest en dit niet de normale gang van zaken is. Ik hoop dan ook dat u ons toch nog een kans gunt bij een eventuele volgende boeking.

Marnick

Heeft op 10 mei 2017 om 23:04 geantwoord

Deze oplossing is geen oplossing voor ons. Kras komt er mooi gemakkelijk vanaf op deze manier. Dan hadden ze niet gegarandeerd vertrek achter deze reis moeten zetten.
We hadden speciaal deze reis geboekt omdat die gegarandeerd zou vertrekken.
en gegarandeerd is gegarandeerd en niet wat kras doet om de reis maar niet te laten doorgaan bij gebrek aan belangstelling. Voor ons is er geen alternatief voor een rondreis door Scandinavie in deze periode alles zit vol of is niet binnen onze vakantieperiode.

Alle klachten die gemeld zijn door peterhaarman