Klacht: Het adres van een erven rekening.

koelling op 02 oktober 2017 over ABN AMRO in de categorie Banken

Mijn moeder is overleden. Dat heb ik gemeld bij de ABN-AMRO.
De ingevulde formulieren heb ik ingeleverd bij mevrouw M. Jansen Schoonhoven te Doetinchem.Volgens de nabestaanden desk is het adres van de bankrekening nog steeds het adres van mijn overleden moeder .
Mijn klacht is dat ik het protocol volgens opdracht uitgevoerd heb.
De nabestaanden desk heeft ten onrechte het oude adres van mijn moeder
behouden.

Ik ben tevreden als mijn adres gekoppeld is aan de erven rekening.
Het oude adres mag nooit meer gebruikt worden.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste Koeling, Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder. Dat is al heftig genoeg, het laatste wat je kunt gebruiken is stress om de rekening. Mijn oprechte excuses dat het adres nog niet is aangepast. Je wilt natuurlijk niet dat post over de rekening in verkeerde handen valt. Dit moeten we zo snel mogelijk aanpassen! Ik heb je vandaag gebeld, maar kreeg helaas geen gehoor. Ik deel het nieuws dus graag via deze weg met je. Ik heb vandaag gebeld met onze Servicedesk Nabestaanden. Ze hebben me toegezegd het adres binnen twee werkdagen te wijzigen. Ik houd het zelf ook in de gaten en controleer dit vrijdag opnieuw. Mocht je voor die tijd al zien dat het adres is aangepast, hoor ik het ook graag. Verder wens ik je veel sterkte komende tijd. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Mijn naam is Koelling ( = Kölling want ö = oe ).

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Geachte mw. L. Salama, Hierbij bericht ik de ontvangst van een transactieoverzicht van de bankrekening van mijn moeder. Op dat transactieoverzicht is de naam ongewijzigd ( C Kolling Boogaerdt ). Mijn dringende verzoek aan de nabestaanden desk is om z.s.m. een document te sturen om te bevestigen dat de tenaamstelling gewijzigd is in : de erven. Aan mij gekoppeld , zoals vermeld staat in de verklaring van erfrecht. Het saldo op het moment van overlijden is nodig voor het afhandelen van de nalatenschap. Hoogachtend, D. Kölling.

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste heer/mevrouw Kölling, Bedankt voor je bericht. Fijn dat je een transactieoverzicht hebt ontvangen. Ik heb begrepen dat je inmiddels telefonisch contact met ons hebt gehad in verband met de zaken die nog toegestuurd/gewijzigd moeten worden. Dit verzoek is in behandeling bij onze Nabestaandendesk. Ik verwacht dat ze dit binnen een aantal dagen zullen regelen. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat het weten. Vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Geachte R. Witjes, Dit is een met reden omkleed verzoek. Mijn verzoek aan u is om aan te schrijven als : u. De reden voor dit verzoek is dat wij een zakelijke overeenkomst hebben. Tevens wens ik te weten waar de uitvoering van het protocol na overlijden fout is gegaan. Ik heb de procedure correct uitgevoerd. Mevrouw M. Jansen Schoonhoven heeft de formulieren gecontroleerd en verzonden naar de nabestaanden desk. Vervolgens zijn de noodzakelijke wijzigingen niet uitgevoerd. Het dossier van mijn overleden moeder is gesloten zonder een gemachtigde aan te wijzen, zonder adreswijziging, zonder wijziging in de tenaamstelling maar met een een blokkering vanwege het overlijden. De medewerker van de nabestaanden desk moet zelf kunnen bedenken dat zoiets verdacht is. Want iemand moet de zaken afhandelen. Naar mijn mening is uw protocol duidelijk genoeg om deze ernstige fout te voorkomen. Hetgeen betekent dat uitvoering incompetent gedaan is. Die medewerker moet u opnieuw instructie geven. Hoogachtend, D. Kölling namens de erven van C. Kölling-Boogaerdt.

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Hierbij vraag ik u beleefd om een aparte mail naar mij te sturen met de bevestiging van de nabestaandendesk dat ik gemachtigd ben voor het beheer van de bankrekening van mijn overleden moeder. Die mail verstuur ik naar de andere nabestaanden. Tevens vraag ik om een bevestiging per mail dat ik mijn plicht als nabestaande correct heb uitgevoerd. De reden voor dit verzoek is dat ik verantwoording af moet leggen aan de andere 4 nabestaanden. Mevrouw D.Kölling namens de erven van C. Kölling-Boogaerdt.

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Kölling, Hartelijk dank voor uw bericht. Uiteraard respecteren wij uw verzoek en schrijven we vanaf nu in u-vorm. Binnen ABN AMRO hebben we de afdeling Serviceteam Nabestaanden. Het Serviceteam helpt bij de afwikkeling van stroef lopende processen omtrent overlijden. Uw klacht en vragen heb ik naar deze afdeling gestuurd. Zij zullen inhoudelijk reageren op uw klacht en vragen. Ik heb gezien dat er vanochtend ook telefonisch contact is geweest met een andere collega die e.e.a. heeft uitgezet. Vanwege de structuur en efficiëntie zal het Serviceteam Nabestaanden u een reactie geven. Ik snap dat andere nabestaanden wensen te worden geïnformeerd over de afwikkeling. Ik ga er vanuit dat u straks de juiste verantwoording kunt overleggen aan de anderen. Mocht u van ons nog hulp kunnen gebruiken, stuur ons gerust een bericht. Met vriendelijke groet, R. Witjes ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Het hoofd van de afdeling klantcommunicatie Bas Bisschops heeft op 06-10-2017 een brief geschreven aan mijn overleden moeder vanwege haar gewijzigde persoonlijke gegevens. Gaarne een nieuwe brief sturen met de correcte aanhef.

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Brief ref. SP/20414765/C30038 is nooit verstuurd door de ABN/AMRO. De brief is wel gemaakt maar noch geprint noch verzonden. De brief is foutief gericht aan mij i.p.v. aan de erven. Er ontbreekt een adreswijziging voor het verzenden van post m.b.t. de ervenrekening. Ik wacht nog steeds op excuses van ABN-AMRO voor de geleverde wanprestatie m.b.t. het protocol overlijden van mijn moeder.

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Kölling, Ik snap dat u graag de juiste aanhef op de correspondentie wilt hebben. Daarom ben ik er voor u mee aan de slag gegaan. Als het goed is heeft u hierover inmiddels ook telefonisch contact gehad met één van mijn collega’s. Zij heeft aangegeven dat u een nieuwe brief krijgt met de juiste aanhef. Vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Stuur een bankafschrift als bewijs dat de informatie goed verwerkt is. Het bankafschrift kan ik aan de nabestaanden laten zien .

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Kölling, Ik heb uw vraag voor het bankafschrift aan de behandelaar van uw klacht doorgegeven. Vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Kölling, U heeft ons via deze site een aantal vragen gesteld over de afhandeling van het overlijden van uw moeder. Naar aanleiding hiervan heeft u contact gehad met ons Serviceteam Nabestaanden. Ik ben erg benieuwd of al uw vragen en de gewenste wijzigen naar tevredenheid zijn beantwoord en doorgevoerd? In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, R. Witjes ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Geachte R. Witjes, Ik heb extra kosten moeten maken, n.l. 10 euro aan belminuten naar de helpdesk van ABN-AMRO. Die kosten wil ik vergoed hebben. Verder wil ik een brief ontvangen van de ABN-AMRO met de excuses voor de gemaakte fouten. Zodat mijn naam gezuiverd is van nalatigheid. Hoogachtend, D.Kölling.

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Kölling, Ik heb met de klachtbehandelaar gesproken over vergoeding van de kosten en de excuus brief. De klachtbehandelaar neemt contact met u op om dit af te handelen en de klacht tot een goed einde te brengen. Met vriendelijke groet, R. Witjes ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Geachte R.Witjes, De klachtbehandelaar ( W. Smit) heeft op 08-11-2017been mail naar mij gestuurd om te vragen op welke tijd ik telefonisch bereikbaar ben. Op de aangegeven tijd heeft zij niet naar mij gebeld. W. Smit heeft de casus niet afgehandeld. Gaarne nogmaals uw aandacht voor de melding van mijn klacht m.b.t. de procedures van de ABN-AMRO na het overlijden van mijn moeder. Hoogachtend, D.Kölling.

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 20 november 2017 om 16:14 geantwoord

Beste mevrouw Kölling,

Ik heb naar aanleiding van uw bericht direct contact opgenomen met mevrouw Smit. Ik heb van haar begrepen dat er net telefonisch contact is geweest en dat zij u samen tot overeenstemming bent gekomen.

Er zijn in de afhandeling bij ons fouten gemaakt. Mijn collega’s van de Nabestaandendesk vinden dit heel vervelend maar zijn blij met uw feedback. Dit helpt ons om onze processen te verbeteren. Mocht ik nog iets voor u kunnen doen dan hoor ik het graag.

Dhr. R. Witjes
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door