Klacht: herberekening jaarafrekening

KxwqT2yk2 op 02 juli 2020 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Ik moet over de duizend euro bij betalen, maar volgens eigen berekening van energiedirect moet ik maar 985 euro betalen voor mijn verbruik. ik heb natuurlijk mijn maandlasten al betaald en weet, dat ik bij moet betalen omdat ik pas 1 jaar hier woon, maar zoveel. Graag een herberekening dus, alleen, volgens de klanten service is dat niet mogelijk???

wanneer er een herziene , juiste afrekening komt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 06 juli 2020 om 14:10 geantwoord

Beste klant,

Ik vind het jammer om te horen dat je een flinke bijbetaling op de jaarafrekening hebt gekregen. De bijbetaling komt doordat je de eerste 7 maanden een termijnbedrag van € 35 hebt betaald. Een termijn van € 35 is het leegstandstarief en dekt alleen de vaste kosten. Daarna is je termijnbedrag verhoogd naar € 80 maar dat was niet voldoende om alle kosten te dekken.

Het verbruik dat je hebt gehad op de afrekening 1.892 kWh en 841 m3. Dit is een gemiddeld verbruik en lijkt me ook juist. Wij zien geen reden om de afrekening te herzien, dit kan alleen bij een fout in de meterstanden of het verbruik. Jij hebt zelf de meterstanden doorgegeven en als de doorgegeven meterstanden juist zijn klopt de afrekening ook.

Denis
Webcare

KxwqT2yk2

Heeft op 06 juli 2020 om 14:37 geantwoord

Wordt er geen herberekening overwogen, jammer. Maar er zijn andere mogelijkheden. Kassa is al in zicht

Alle klachten die gemeld zijn door KxwqT2yk2