Klacht: te hoog maandbedrag en onterechte boete na misleiding

MartinDraax op 09 februari 2024 over HEM Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik werd door een telefonische adviseur overgehaald naar HEM over te stappen. De maatschappij waar ik tot dan zat, zou de prijzen verhogen. Het maandbedrag bij HEM zou rond de 120 Euro liggen. Ik heb een contract getekend waar die prijs inderdaad genoemd wordt, maar na de 7 dagen bedenktijd werd de prijs verhoogt naar 195 Euro kort daarop naar 360 Euro. Daarnaast kreeg ik nog mails met weer andere bedragen van ze.

HEM reageerde niet (adequaat) op mijn mails met vragen, en waarin ik verzocht de maandprijs te verlagen. Mij werd gevraagd om de jaarafrekening van de vorige leverancier, die ik tot twee keer stuurde, maar daar werd niets mee gedaan. Een officiële klacht leverde niets op.

Ik ging terug naar de vorige leverancier, want die bleek de prijs helemaal niet verhoogd te hebben. Ik schreef HEM meerdere malen dat ik door misleiding bij hen terecht was gekomen en dat ik nooit een contract zou hebben getekend waarin staat dat ik 360 per maand zou moeten betalen, maar HEM stuurt mij toch een overstap-boete van 1866 Euro, met het verzoek het bedrag binnen 7 dagen te betalen.

Ik stuurde een officiële brief, waarin ik uitlegde dat ik door misleiding bij HEM terecht ben gekomen. Daar werd niets mee gedaan. Wel werd ik door iemand van HEM gebeld die niet op de hoogte was van die brief, die zei dat als ik terugkwam bij HEM dat de boete zou worden kwijtgescholden en het bedrag 156 euro per maand zou worden. Bij de leverancier waar ik nu zit betaal ik, overeenkomstig dat contract, 112 Euro per maand.

HEM reageert niet of niet adequaat op klachten, stuurt rekeningen via een bedrijf dat heet Debtt, maar daarnaast ook zelf via email. En ze sturen mails met verschillende prijsberekeningen. Ik zei de man aan de telefoon (die overigens zelf ook zei dat ik door misleiding bij HEM terecht gekomen was, maar met een weer heel ander verhaal) dat ik niet terug ging naar HEM omdat ik de boel niet vertrouw. Hij ging onderzoek doen en hing op.

Nu heb ik een boete van 1866 Euro van ze gekregen die ik geacht wordt binnen 7 dagen te betalen. Daarnaast heb ik reeds 555 Euro via Debtt betaald over 2 maanden energie. Dat had dus ongeveer 240 moeten zijn.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als HEM (555 - 240) 315 euro terugstort en de boete laat vervallen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over HEM Energie
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEM Energie

Reactie van de melder van de klacht MartinDraax

9 maanden geleden - Bij HEM binnengekomen onder valse voorwendselen. Weggegaan en een grote overstap-boete gekregen die ik nooit kan (of wil) betalen met als gevolg veel stress. Heel vervelend. HEM neemt mijn klacht niet in behandeling.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEM Energie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MartinDraax