Klacht: Heerenveen – Groningen 315/335

op 14 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag (14/9) heb ik school moeten overslaan door de Arriva Qliner. Ik kwam aan bij Heerenveen Oost A32 richting het station om 06:55 terwijl de bus hier moest zijn om 07:02. Maar geen bus want die was te vroeg, uiteindelijk kwam de bus terug langs de andere kant van station Oost, maar VOL. Eenmaal bus 335 gemist te hebben hoopte ik op bus 315 richting Groningen Hoofdstation. Ik ging weer naar de andere kant van Oost want dan kan ik instappen voor de drukte van het station. Ik was ruim optijd want 335 zou om 07:08 aankomen en deze kwam pas om 07:20 aan de andere kant. Ik stond keurig te wachten en uiteindelijk kwam bus 315 richting Groningen Hoofdstation er aan rijden. Ik doe mijn OV in de lucht echter stopt de bus NIET. De buschauffeur haalt zijn schouders op en rijd door. Oost is gewoon een station waar de bussen moeten stoppen hoor. Ik met mijn laatste hoop naar de andere kant van Oost op de hoop dat 315 niet vol zou zitten maar ja, VOL. Na 2 bussen waar ik niet in kon was ik al dusdanig laat dat ik de hoop heb opgegeven en naar huis ben gegaan. Hierdoor heb ik lessen op school gemist en loop ik nu al achter.

Ik zou graag meer extra bussen en een schadevergoeding willen ontvangen van Arriva.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 15 september 2016 om 07:13 geantwoord

Beste Hessel,

Ik heb jouw klacht ook via Facebook ontvangen. Vanuit daar heb ik je klacht doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat er naar de materieelinzet van Qliner 335 en Qliner 315 gekeken kan worden (volle bussen). Ook heb ik gemeld dat je bij halte Oost A32 voorbij werd gereden en er een bus te vroeg is vertrokken. Nogmaals hoop ik dat je de volgende keer wel gewoon met de bus naar school kan reizen zodat je niet nog meer achterstand op school oploopt. Excuses voor het ervaren ongemak!

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Hesselvanhout