Klacht: Heb iets online besteld en betaald maar niks ontvangen

Harm1981 op 17 februari 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Heb een product besteld online bij een eene Justin die heef mij een tikkie gestuurd maar niks ontvangen hoe krijg ik me 150 euro terug

Of het product dat ik krijg of me geld terug gestort op me rekening

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 17 februari 2021 om 10:11 geantwoord

Beste Harm,

Wat erg dat u bent opgelicht! Uit uw bericht begrijp ik dat de betaling via Tikkie is gedaan. De rekening die eindigt op 344 is het tussenrekeningnummer van Tikkie. Vanuit deze rekening wordt het bedrag doorgeboekt naar de rekening van de begunstigde. Dit rekeningnummer staat in de omachrijving die u deelt.

Net zoals bij alle betalingen waar u zelf akkoord voor geeft, is deze betaling niet terug te halen. Deze bevoegdheid hebben wij niet. Het terugboeken van een transactie is alleen mogelijk bij een automatisch incasso. Daarom raad ik aan om hiervan (online) aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen tegen de oplichter.

Maak hier ook een melding via het Tikkie WhatsApp nummer (0613768528). Zo zijn ook zij op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker. Omdat wij u hier verder niet bij kunnen helpen, sluit ik deze klacht.

Janwalter
ABN AMRO Webcare