Klacht: Klacht over buschauffeur

Janairo op 17 januari 2012 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedemorgen,

Ik nam gisteren bus 33 (nr 304)op Centraal Station Amsterdam 14:43u, en stond bij de achterdeur te wachten om
in te stappen. De buschauffeur zag mij staan in de drukte
maar weigerde de achterdeur open te maken. Ook de groene
knop werkte niet. Ik heb een aantal instappende passagiers
gevraagd om de buschauffeur te vragen om de deur voor mij
open te maken. Nog steeds geen reactie. Ik was de enige passagier die nog buiten stond te wachten, en uiteindelijk
ben ik maar naar voren gelopen.Ik vroeg de chauffeur waarom
hij niet opendeed. Geen reactie. Hij keek me verveeld aan en maakte een handgebaar dat ik voor moest instappen. Zijn arrogante houding begon mij te irriteren, en ik vroeg zijn bus nummer. Toen wees hij naar het bordje bovenin de bus.
Ineens kon hij wel praten. Hij vroeg of ik op het groene knopje buiten de bus heb gedrukt, want blijkbaar schrok hij ervan dat ik om zijn bus nummer vroeg. Ik heb toen gezegd dat hij nu ook niks meer hoefde te zeggen en dat ik contact op zou nemen met het GVB daarop maakte hij weer een nonchalant handgebaar. Vervolgens moesten in Noord weer grote kinderwagens voorin stappen met alle chaos vandien. Ik stoor mij erg aan dit soort gedrag, en dit gebeurd vaker. Vandaar nu toch maar even deze melding. Bedankt voor uw tijd. Met vriendelijke groet,

mevr. MM Nelson

Gewenste Oplossing:

Misschien niet alleen camera's die het gedrag van de passagier monitoren, maar ook een camera voor het gedrag
van de (vele) onbeschofte chauffeurs en tramconducteurs van
het GVB. Het is alsof veel van die mensen geen zin hebben in hun werk, en dat stralen ze ook uit in hun hele doen en laten. Erg jammer. Want het ov chip gebeuren is nogal een dure grap. Dan mag de passagier op z'n minst klantvriendelijk benaderd worden. Misschien een betere screeningj

Alle klachten die gemeld zijn door