Klacht: Inrichting en dienstverlening op de nieuwe trams is voor iemand met een rollator desastreus!

Freek Salm op 16 september 2022 over GVB amsterdam in de categorie Vervoersbedrijven

Bestuurders houden geen rekening met de ietwat vertraagde instaptijd van personen met een rollator. Ze trekken ook al op voordat de persoon is gaan zitten. Als je met een rollator loopt ben je instabiel en val je snel als je niet de gelegenheid krijgt om te gaan zitten voordat de tram gaat rijden. Dat is mij afgelopen maand 3x bij verschillende bestuurders gebeurd. Bij navraag blijken ze me niet eens gezien te hebben op de halte of bij binnenkomst. Sommigen zijn ook onwelwillend om rekening met mijn beperking te houden. Dat is slechte dienstverlening!
De inrichting van de nieuwe trams is voor iemand met een visuele en/of lichamelijke beperking hopeloos. Er is geen geleide om naar een stoel te kunnen komen, zeker als je ook eerst nog moet inchecken. Stoeltjes dichtbij de deuren zijn weggehaald.
Gecombineerd met te snel optrekken is dit desastreus voor iemand met een beperking. Ik wil graag zelfstandig kunnen reizen. Dat is op deze manier onmogelijk.
Voorstellen ter verbetering: bestuurders opvoeden om iemand met een blindenstok/rollator op te merken en daarnaar te handelen. Gehandicaptenstickers op de dichtsbijzijnde stoelen naast de deuren (middeningang).
Verder wil ik de oude blauwe tram terug!

Zie eerder

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB amsterdam

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB amsterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Freek Salm