Klacht: Ernstige misdraging tramconducteur

Mevrouw J. de Jong op 11 juni 2023 over GVB amsterdam in de categorie Vervoersbedrijven

Vandaag, zondag 11 juni 2024, heb ik tram 12 numero 2110 op het Museumplein richting CS genomen om ongeveer 12.10.
Ik ben gids en had 3 Spaanse dames bij me. Een oma met twee kleindochters van 13 en 16 jaar.
Ze waren in bezit van een 72 uur GVB-kaart. Het kind van 13 stapte als eerste aan de voorkant, ze is jong en zonder het te merken, had ze de kaart verkeerd gepresenteerd, meteen ging de tramconducteur Hallo!, Hey! schreeuwen en als een furie van zijn plek naar buiten sprong. Het meisje begreep niet wat er aan de hand was en voelde zich geïntimideerd. Ik vroeg haar om het weer in te checken en deze keer lukte het wel.
Toen het mijn beurt was, zei ik tegen de chauffeur dat dit geen manier was om zich te gedragen. Hij sprak de hele tijd in het Engels omdat hij mij hoorde Spaans tegen mijn klanten te spreken. Hij probeerde nog te zeggen dat hij met hallo alleen had willen groeten, maar ik zei dat het niet zo was. Ik was er tenslotte bij geweest toen hij zich zo agressief gedroeg tegenover dit jonge meisje.
Omdat ik haar verdedigde, vroeg hij waarom ik me er mee bemoeide. Ik zei omdat ik verantwoordelijk voor hen ben.
Wat die verschrikkelijke man deed ging alle perken te buiten. Hij schreeuwde tegen mij Shut up

Die man leek en gedroeg ze zich als een tiran in de tram. Hij ging verder voor welke reden dan ook hard aan de microfoon schreeuwen tegen de passagiers.
Ik ben een vrouw van 70 jaar, en ben respectloos behandeld door dit individu die elk vorm van fatsoen en elementaire regels van beleefdheid en respect compleet negeert.
Ik vraag u deze tramconducteur zwaar tot de orde te roepen en heel duidelijk maken dat dit soort misdragingen niet geaccepteerd wordt.

Jenny de Jong-Velasquez Reyes

De man deze misdraging zwaar aanrekenen met mogelijke consequenties als hij zich weer misdraagt.

Het moet afgelopen zijn met dit soort gedragingen tegen de passagiers in het Openbaar Vervoer.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB amsterdam

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB amsterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw J. de Jong