Klacht: Ze adverteren met het orginele product, en je krijgt namaak!

aWW op 31 januari 2013 over Groupdeal in de categorie Coupon Sites

Op 21 december 2012 heb ik een hanger met ketting besteld. De advertentietitel luidde: “Chique collier met klavertje vier! Ingelegd met Swarovski Kristallen, beschikbaar in 8 verschillende kleuren!!” voor: €0 ipv €69,95. Je betaalde alleen 4,95 voor de verzendkosten.

25 Januari kreeg ik een flut bubbel envelopje met een adressticker die niet eens in zn geheel óp de envelop was geplakt, maar half ernaast, in mijn brievenbus.
Aan niets was te zien dat het van Groupdeal kwam, ook niet na het openen ervan.
Sterker nog, niks Swarovski, niks kwaliteit..
In het envelopje zat een folie zakje met daarin een soort kartonnetje met de hanger.
Het kettinkje zag er nog wel leuk uit (hoewel erg iel), maar de hanger was bekrast, van de “diamantjes” waren stukjes af, ze waren duidelijk niet rood van zichzelf, maar een beetje gekleurd, want op de randjes was het weer gewoon doorzichtig. Bovendien zag je de lijm zitten waarmee de diamantjes aan de hanger waren geplakt.
En, waarschijnlijk inmiddels overbodig om te zeggen, maar er zat ook geen merkje of echtheidscertificaat bij. Bij echte Swarovski zit dat wel.

Ik heb meteen een mailtje gestuurd. Daar kreeg ik 4 dagen later een reactie op. Ik mag de ketting terug sturen en kan dan ook mijn geld terug krijgen. Hé dat is mooi dacht ik, maar nee.. De procedure:
Stap 1: stuur het in originele verpakking terug naar hun met daarbij een omschrijving van de klacht, mijn adres en een aantal overige gevens.
Stap 2: Een aantal dagen wachten.
Stap 3: dan zélf contact met hun opnemen
Stap 4: tijdens dat contact nogmaals allemaal gegevens doorgeven, waaronder de Track and Trace code.
Stap 5: zij sturen dat weer door naar de oorspronkelijke leverancier
Stap 6: die leverancier moet het product goedkeuren en dat weer aan hun doorgeven
Stap 7: Na deze 30 dagen gaan ze over tot het terug storten van het aankoopbedrag.

Lees goed: Aankoopbedrag. Dat is dan dus 4,95.
Maar de verzendkosten moet ik zelf betalen. Dat zou eigenlijk maar 2 postzegels bedragen (1,08), maar ze willen een Tack and Trace code, en dus moet het als pakket: 6,75.
En dan leg ik er dus nog geld op toe.

Ik zou er dus nooit meer iets bestellen. Mijn verhaal een incident? Lees de andere recensies, en overtuig jezelf van het tegendeel 😉

Als ze een antwoordnummer instellen voor retourzendingen, of ook de verzendkosten vergoeden.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Groupdeal in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Groupdeal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Groupdeal

Heeft op 01 februari 2013 om 11:58 geantwoord

Beste mevrouw,

Deze reactie is niet correct.

U geeft aan een beschadigd product ontvangen te hebben, dit is absoluut niet de bedoeling.

Inmiddels hebben wij nogmaals contact opgenomen per e-mail.

Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Het GroupDeal Team
www.groupdeal.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Groupdeal beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door