Klacht: Parkeervergunning Greenwheels auto niet in orde.

greenwheels1 op 11 oktober 2023 over Greenwheels in de categorie Vervoersbedrijven

Voor zakelijke ritten maak ik al enkele jaren gebruik van Greenwheels. Op 4 september heb ik tussen 10.15 en 13.15 de Greenwheels auto met kenteken JX-995-S gebruikt. Deze auto staat op de locatie Burgemeester de Widtstraat te Amersfoort. Na gebruik heb ik de auto geparkeerd op de daarvoor bestemde vaste Greenwheels parkeerplaats aan de Burgemeester de Widtstraat te Amersfoort (1e parkeerplaats links, gezien vanaf de Stadsring). Op 6 september om 12.48 is deze auto bekeurd wegens foutparkeren (omschrijving CJIB: parkeren op parkeerplaats vergunninghouders zonder vergunning voor dat voertuig). Greenwheels heeft mij deze bekeuring doorgestuurd. Navraag bij Greenwheels leerde dat Greenwheels mij verantwoordelijk houdt voor deze bekeuring, omdat de auto ná mij pas op 7 september is gebruikt. Echter mijn conclusie is dat Greenwheels de parkeervergunning voor deze auto niet op orde heeft. De auto is namelijk de afgelopen tijd meerdere keren om dezelfde reden bekeurd terwijl deze op de vaste Greenwheels parkeerplaats aan de Burgemeester de Widtstraat stond geparkeerd. In ieder geval op 27 september om 13.46 en op 02
oktober om 13.39 (van deze beide data heb ik namelijk aankondigingen van beschikking aangetroffen onder de ruitenwisser). Zowel voor de bekeuring van 6 september die mij is doorgestuurd alsook voor de beide bekeuringen van 27 september en 2 oktober die ik aangetroffen heb, heb ik al meerdere keren schriftelijk en telefonisch contact gehad met Greenwheels onder overlegging van kopieën van deze bekeuringen. Helaas word ik steeds afgescheept met we zijn er mee bezig zonder dat Greenwheels duidelijkheid kan geven over de actuele status van deze kwestie, terwijl ik hier nadrukkelijk om vraag.

Greenwheels kan mij niet verantwoordelijk houden voor het betalen van de verkeersboete van € 119,-
Greenwheels dient deze boete zelf te betalen aangezien de parkeervergunning van deze auto niet in orde is.
Ik wil een schriftelijke bevestiging van Greenwheels dat ik niet verantwoordelijk ben voor het betalen van de verkeersboete met beschikkingnummer 9062 5422 6100 9165

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenwheels over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenwheels in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenwheels een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenwheels

Heeft op 12 oktober 2023 om 09:47 geantwoord

Hierbij komen we terug op jouw bericht betreft de verkeersboete die je hebt ontvangen op Greenwheels auto JX995S.

Na onderzoek blijkt er zoals je al vermoeden iets mis met de vergunning van de auto. De boete is dan ook onterecht aan je doorgestuurd, onze excuses hiervoor.

We zullen de boete betalen, de administratiekosten aan je terugbetalen en om je in het ongemak tegemoet te komen hebben we een rijtegoed aan je account toegevoegd, te gebruiken voor toekomstige reserveringen.

Nogmaals excuses voor het ongemak!

Alle klachten die gemeld zijn door greenwheels1