Klacht: Greenchoice corrigeert foute jaarnota niet

op 23 juni 2017 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Op 11 januari 2016 is onze conventionele elektriciteitsmeter vervangen door een slimme meter. Deze werd die dag ook geactiveerd, waarbij echter werd vergeten om het hoog/laag tarief in te stellen. Deze fout werd ontdekt op 20 april 2016, waarop onmiddellijk actie is ondernomen om het hoog/laag telwerk te laten lopen. De teller van het hoogtarief stond toen op 0, het daltarief op 2.677. De tellers zijn toen niet gereset.
Op 5 april 2017 ontvingen wij de jaarnota waarop was aangegeven dat de tellers voor hoog/laag op 20 april 2016 beiden op 1 stonden. Dat was niet correct, voor het daltarief stond de teller op die datum op 2.677. Ofwel: ons werd op de jaarnota 2.676 kWh teveel in rekening gebracht.
Hierover hebben we direct in de eerste week van april 2017 al telefonisch contact gezocht met Greenchoice. Ze hebben de fout erkend en aangegeven dat ze een nieuwe (juiste) nota zouden opmaken en ons deze toe zouden zenden. Inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder, maar er is nog altijd geen creditnota gekomen. Ook ons tegoed is nog niet overgemaakt. We hebben diverse malen met Greenchoice gebeld, tot en met de klantenservice en klachtendienst aan toe, maar steeds krijgen wij te horen dat het vervelend is, maar dat ze nog altijd, vanwege ICT-problemen, geen nieuwe nota kunnen aanmaken. Ons lijkt dat onwaarschijnlijk, het lijkt ons meer alsof Greenchoice ons geld nu vasthoudt, om welke reden dan ook. Voorstellen van onze kant om handmatige verwerking te doen, om het uit te tellen en ons het bedrag wat wij van Greenchoice tegoed hebben op basis daarvan uit te keren, of om een tussentijdse nota op te maken werden steeds van de hand gewezen. De laatste keer kregen we zelfs aan de telefoon een aanvaring met degene die ons te woord stond. Al met al heel vervelend. Zeker omdat wij het geld tegoed hebben. Het is net of Greenchoice zich verschuilt en hoopt dat we het er maar bij laten.

Wij zijn tevreden als de correcte jaarnota is opgemaakt en wij het tegoed van Greenchoice teruggestort hebben gekregen, met de excuses.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 28 juni 2017 om 09:25 geantwoord

Beste heer Kint, hartelijk dank voor uw bericht. Ik kan mij goed voorstellen dat u de juiste jaarnota zo spoedig mogelijk wenst te ontvangen. Het spijt mij dan ook dat dit, ondanks dat er weldegelijk een technisch probleem was, niet eerder kon. Ik zie dat de nota zelf inmiddels is opgemaakt en dat u hierover een bevestiging heeft ontvangen per e-mail, waardoor u de nota nu kan inzien via Mijn dossier. Het tegoed zal op 10 juli verrekend worden met het termijnbedrag van desbetreffende maand. Excuses dat het zo lang heeft moeten duren, maar ik hoop van harte dat zowel de nota als uw klacht naar tevredenheid zijn opgemaakt en verwerkt. Met vriendelijke groet, Manuel

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Kint