Klacht: Gezammelijke rekening afgemeld

op 22 september 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Ik heb mijn mijn zuster een gezamelijke rekening voor gezammelijke inkomsten die wij ontvangen. Ik heb hier voor destijds papieren ondertekend in uw kantoor in Bussum. Mijn zuster heeft een aanvraag tot opheffen van deze rekening gedaan zonder mijn mede weten. Ik ontving een alert van afschrijving van 3 euro nog wat naar een onbekende rekening met erbij afmelding rekening. Ik heb met de bank gebeld op 20 september. Deze meneer vertelde mij dat ik onbevoegd ben voor deze rekening. Aangezien ik gewoon kan internet bankieren met deze rekening heeft hij mij een tijd in de wacht gezet om het te bekijken en kwam terug met het bericht dat ik wel bevoegd ben voor deze rekening maar dat het door een fout in het systeem van de bank niet zo terug te zien was. Hij verzekerde mij van het feit dat de rekening onmogelijk zonder mijn toestemming opgeheven kon worden. Hij heeft hiervoor voor mij een notitie gemaakt zodat ik bij een volgend telefoongesprek hier een referentie van kon maken mocht het zelfde probleem zich weer voordoen.
Gister 21 september kreeg ik een sms dat mijn bank allert was afgemeld. Ik belde de bank en kreeg een heel sympatieke kundige mevrouw aan de lijn die mij meteen kon melden dat het waarschijnlijk een alert is wegens opzegging van de gezammelijke rekening. Zij verzocht mij in te loggen eenmaal thuis. Eenmaal thuis logde ik in en inderdaad stond er nu achter de rekening dat deze was afgemeld. Vervolgens ben ik gaan bellen met de bank en deze medewerkster vroeg als eerste naar het adres van deze rekening, iets wat mij bijna nooit gevraagd word als ik bel is meestal een geboorte datum en naam en nummer voldoende.
Ik heb geen idee van het adres, mijn eigen afres was het niet en mijn zusters adres wist ik niet zo snel. De mevrouw zei mij dat zij zonder adres niets kon doen. Ik belde opnieuw om misschien een welwillender persoon te treffen zoals de woensdag 20 sept. Ik trof deze keer een dame die ook meteen eerst het adres v d rekening wilde weten ik zei dat ik haar het adres van mijn zuster zou geven , zij zei mij toen dat ik dat adres niet hoefde te noemen omdat ik nu aan het gissen was welk adres bij deze rekening hoorde. Als je zelf twijfels hebt over een adres dan zou men daar tenminste begrip voor kunnen tonen omdat t om ern gezamelijke rekening gaat waar ik uberhaupt ook nooit post op ontvang en diw vlak na de dood van mijn moeder is gemaakt. Ik vond de toon van deze medewerkster erg onbeleefd en voelde mij toch weggezet als een fantast .Ik heb toen opnieuw gebeld en kreeg na het leek een aardiger persoon aan de lijn . Ik mocht mij telefonisch identificeren om zo het feit dat ik het adres niet wist te omzeilen. Vervolgens na deze identificatie kreeg ik weer te horen dat ik onbevoegd ben voor deze rekening. Ik zei haar dat er een nititie van was gemaakt 20 sept waar in staat dat ik wel degelijk bevoegd ben. Zij vertelde mij dat zij niets te maken had met wat een vorige medewerker met mij had besproken en vervolgens vroeg zij mij op een denigrerende toon of ik haar wilde laten uit praten toen ik haar wilde zeggen dat juist in die notitie staat dat er in het systheem een fout zit waardoor het lijkt alsof ik niet bevoegd ben. Ik zei leest u de notitie alstublieftz ze zei dat ze de notitie al meteen gelezen had maar dat ik onbevoegd ben en dus niets met die notitie van doen had. Ik ben nog nooit zo te woord gestaan bij de abn amro bank. Op deze onwillende toon zonder enig begrip. Met andere woorden u bekijkt het maar. Deze mevrouw geloofde mij helemaal niet toen ik zei dat ik met deze rekening kon internet bankieren tot nu toe. Ze zei, nou als u nu inlogd wat ziet u nu staan?

Waarop ik vertelde wat ik zag staan. Ze zei ziet u, u kunt geen bedrag zien. Dat betekend dat u onbevoegd ben. Ik heb vaak met deze rekening overboekingen gedaan dus nu ben ik ontzettend ontdaan over deze hele manier van doen. Wellicht heeft mijn zuster een verhaal verteld wat niet klopt over mij. Waardoor elke mederewerker mij zo bejegend. Ik zou naar het kantoor moeten gaan maar verwacht met dit verhaal het zelfde te horen moeten krijgen.

Een grondig onderzoek van dit vervelende probleem. Met een respectvol begrip voor mijn probleem. Ik heb destijds in bussum de papieren getekend. Ik wil het rekening nummer liever niet hier openbaar melden

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 22 september 2017 om 17:05 geantwoord

Beste Montello,

Ondertussen hebben wij vandaag meerdere malen telefonisch contact gehad en sluit ik de klacht in overleg met u. Gelukkig heb ik u meer duidelijkheid gegeven over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de rekening en uw bevoegdheden. Bedankt voor het fijne gesprek. Ik wens u veel succes met alles.

Layla
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door montello