Klacht: Geweigerd voor baan bij RET vanwege uiterlijk!

op 13 februari 2018 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Na gesolliciteerd te hebben voor de functie als gastheer voor de tram RET Rotterdam, kreeg ik een zeer verontrustende mededeling.
Gezien mijn eerdere ervaring als tramconducteur/gastheer bij de GVB in Amsterdam, had ik verwacht dat de RET mij graag zou willen voegen aan hun team. En dat alles leek ook het geval te zijn, het gesprek verliep vlot en kon vrijwel direct beginnen. Totdat mij de vraag werd gesteld of ik evt bepaalde kenmerken heb… toen ik eerlijk aangaf dat ik dreadlocks heb, veranderde de sfeer direct en werd mij de keus gesteld mijn dreads af te knippen of de baan te laten gaan!! Dit is discriminatie op niveau en ik laat het hier niet bij zitten! Nog nooit heb ik zoiets schandaligs gehoord en heb soortgelijk werk al vaker gedaan! Zo een grote stad als Rotterdam waar alle culturen samen komen en zogezegd de meest tolerante stad van NL is, weigert een geschikte kandidaat vanwege zijn dreadlocks! Wat kan ik doen graag tips em advies!

Wanneer RET hierop word aangesproken en ik gerechtigheid heb

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door giogambier