Klacht: gevaarlijke situatie en overvolle bussen n.a.v. nieuwe dienstregeling

op 20 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds 10 december. jl. heeft Arriva Limburg busvervoer een nieuwe dienstregeling.

Een ramp!!

Mijn klachten gaan over lijn 621 en 21 vanuit Vaals – Heerlen en retour.

Overvolle bussen, chauffeur vraagt zelfs passagiers om uit te stappen, omdat het een onveilige situatie zou zijn. Rijdt zelfs langs bushaltes, omdat er geen mogelijkheid meer is om in te stappen. Bij het uitrijden van Vaals is de bus reeds overvol, maar moet nog de hele route met bushaltes afleggen.

Passagiers staan zelfs voor de gele lijn (verboden gebied bij chauffeur), waardoor de buschauffeur rechts niets meer kan zien. Deze bus rijdt dan ook met 100km/h over de snelweg. Bij een noodstop of uitwijkmanoeuvre hebben staande reizigers geen schijn van kans. Dit is een extreem gevaarlijke situatie.

Toegenomen reistijd doordat reisschema/route is aangepast.

Mijn dochter is in de bus gevallen, maar had door de drukte geen mogelijkheid om op te staan en is maar op de grond blijven zitten.

Onze twee kinderen maken gebruik van een jaarabonnement. Kosten € 77,50 per maand/per kind. Voor deze dienstverlening veel te veel geld.

De dienstregeling moet terug naar de oude situatie (van voor 10 december jl.)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 20 december 2017 om 11:54 geantwoord

Beste Melhout,

Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.

In uw reactie geeft u aan dat de lijnen 621 en 21 regelmatig te vol zijn. Wij hebben uw reactie doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden, ook heb ik daarbij aangegeven dat dit voor gevaarlijke situaties zorgt en de chauffeurs zelf ook mensen vragen uit te stappen omdat het niet veilig is. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u hierdoor heeft ondervonden.

^Zoë
Webcare Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Melhout