Klacht: Gemiste vlucht deels door incheck balimederwerkster

op 25 juli 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Op 24 juli had ik naar Gambia moeten vertrekken, ik ben op tijd op Schiphol aangekomen en ben naar de incheck balie van Tui gegaan.
Bij de incheck balie aangekomen werd ik door een jong meisje geholpen.
Ik had geboekt voor twee maal 25 kg ruimbagage, want bij Tui krijg je maar 10 kg wat je al handbagage naar Gambia mag meenemen, voor de rest moet je bijbetalen.

In één koffer zat 35 kg en ik heb daar wat spullen uit moeten halen zodat het uiteindelijk 32 kg werd ik heb aan totale overgewicht € 150,- betaald.

De baliemedewerkster adviseerde mij om mijn handbagage via de bagageruim mee te laten gaan omdat mijn laptop en dameshandtasje ook als bagage werd meegerekend. Aan haar verteld dat ik mijn handbagage niet via de bagageruim kon laten meegaan omdat er breekbare spullen in zaten.

Het advies van de baliemedewerkster was om het dan af te geven bij de balie afwijkende bagage, bij deze balie was er niemand aanwezig er stonden al twee mensen te wachten en intussen ik stond te wachten kwamen er meerdere passagiers aangelopen. uiteindelijk kwam er een baliemedewerker aangelopen. Deze baliemedewerker zei dat ik terug moest naar de incheckbalie omdat deze er een label op had moeten doen dat de inhoud van deze bagage breekbaar is, ik vroeg aan hem of hij dat kon doen en hij gaf aan dat hij deze labels niet had en dat ik echter terug moest naar de incheckbalie van Tui.
Teruggelopen naar de incheckbalie van Tui, de medewerkster hierop aangesproken en deed met een rood aangelopen gezicht alsnog een gele label erop.
teruggelopen naar de balie afwijkende bagage, daar werd er gereageerd dat het niet de juiste label was en dat de medewerkster dit had moeten weten. verder heb ik geen oponthoud ondervonden.
bij de Gate aangekomen was er nergens een vliegtuig van Tui te zien, De Gate van Tui is helemaal achterin dus houd er rekening mee dat het een marathon lopen is naar deze Gate.
contact met Tui over dit alles opgenomen en om lang verhaal kort te maken. krijg ik eerst van Tui te horen dat een verhaal twee kanten heeft, wat ook klopt. maar nadat ze jou uitgehoord hebben zegt de medewerkster van de klantenservice dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat je de vlucht hebt gemist. en verder hebben zij er geen boodschap aan.
Ik vind dat je bij Tui aan het kortste eind trekt!!! ze denken niet met je mee of je tegemoet komen is al uit den boze, het enige wat ze hebben aangeboden is om a.s vrijdag 28-07 mee te kunnen gaan ik een anderhalf uur van te voren standby kan staan (doordat de vluchten zijn volgeboekt) en ik € 150,- moet betalen, € 29,- boekingskosten en er komen mogelijk nog klasse kosten bij.

Met Mijn kosten € 150,- wat ik voor mijn overbagage heb betaald, daar hebben geen ze oor aan!!

over de baliemedewerkster die mij van het kastje naar de muur heeft gestuurd,hier word totaal niet op ingegaan door TUI(volgens de klanten servicemedewerkster heeft een verhaal 2 kanten) NIet bij TUI dus!!!

Het schijnt dat Tui zich vaker aan klachten onttrekt, ook te zien bij tv programma MAX. en niet weet hoe coulant te zijn of meedenkend is in de voordeel van haar klanten. Dat is hoe ik de afdeling klantenservice van Tui vandaag heb ervaren. mooie praatjes over zogenaamde begrip, en uiteindelijk alles bij de klant neerleggen is wat mij betreft geen optie om klanten tevreden te houden!!!

mocht er a.s vrijdag geen plek komen open te staan, wil ik op zijn minst mijn geld terug voor mijn retourvlucht. omdat het qua vakantiedagen geen nut meer heeft om als nog te vertrekken naar Gambia

Ik wil in elk geval ook de kosten van € 150,- retour die voor de overbagage is betaald of dat het gecompenseerd word bij mogelijke vertrek op a.s vrijdag 28-07-2017

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dan888