Klacht: Geld vast door een bug in het systeem

RB1959 op 22 november 2021 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn wasmachine zou ingepakt staan. De bezorging duurde een week. Op de dag van bezorging bleek de wasmachine niet leverbaar. Mijn geld, ruim 1200 euro zou ik binnen drie werkdagen teruggestort krijgen. Vandaag, mailden ze dit: Door een bug in het systeem zal onze administratie de terugbetaling handmatig moeten overmaken. Ze zullen dit eind van de week doen en van het weekend staan je centen op je rekening.
Ik vraag mij af dit werkelijk zo is. Het vertrouwen in Coolblue ben ik al kwijt.

Vandaag nog mijn geld terug. Er moet namelijk een andere wasmachine betaald worden.
En ze moeten eerlijk zijn. Is een wasmachine niet leverbaar, meld dat dan meteen en niet op de dag van levering. en ook nu, vrijdag kreeg ik een mail met:Ik heb de order voor je geannuleerd en de terugbetaling is per direct aangemaakt. en nu, krijg ik te horen dat mijn geld niet wordt overgemaakt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 02 december 2021 om 14:44 geantwoord

Beste Roeline,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Natuurlijk een ontzettend vervelende situatie. Gelukkig is het ondertussen netjes voor je opgelost. 24-11-2021 is het aankoopbedrag terug gestort.

Ons excuus voor de verlate reactie.

Coolblue

RB1959

Heeft op 02 december 2021 om 16:13 geantwoord

Het duurde veel te lang voordat ik mijn geld terug had, en ik werd maar aan het lijntje gehouden. Daarnaast probeerde men mij de fout in de schoenen te schuiven, ik had geannuleerd. Ik heb geannuleerd omdat de wasmachine niet geleverd kon worden. Anders zou ik mijn geld helemaal niet terug zien. Nu duurde het een lange week. Het ging om een wasmachine en niet om een hebbeding. Daarom raad ik iedereen af iets essentieels bij Coolblue te bestellen, ze zijn niet te vertrouwen.

Alle klachten die gemeld zijn door RB1959