Klacht: Geld storten

op 09 juni 2016 over ING in de categorie Banken

Vandaag wilde ik geld storten op mijn rekening bij de ING te Alphen a/d Rijn op de Castellumstraat.
Ik heb dit eerder gedaan en wel verleden jaar. Het viel mij op dat het nummertjes apparaat weg was voor wachtenden en dat de balie om geld te storten leeg was. Vanaf een andere balie kwam een medewerkster op me af lopen die wilde weten wat ik kwam doen. Ik gaf aan dat ik geld wilde storten en dat ik geholpen wilde worden. Zij verwees mij naar een geldautomaat waar dat blijkbaar kon. Ik wijger geld te storten in een automaat en omdat de medewerkster toch naast mij stond merkte ik op dat zij de storting kon regelen.
Dat kon dus niet, dus er ontstond een woordenwisseling waarna ik stelde dat ik de chef wilde spreken.De chef/het hoofd nodigde mij uit in een kantoortje en legde mij uit dat er geen baliemedewerkers meer zijn en dat ik gewoon de automaat moest gebruiken. Het verhaal/uitleg vond ik niet voldoende en uiteindelijk stelde zij voor een notitie te maken van mijn klacht. Uiteindelijk, zo legde zij uit, krijg ik hier geen reactie op want ik ben maar een klant. Het sparen van de klachten is dus waar het om gaat, als er veel klachten zijn dan wordt er mogelijk iets aan gedaan. Daar komt nog bij dat ik per jaar slechts 6 stortingen mag doen, dat klantgedrag uitwijst. Hoe kan een bank mij als klant een dergelijke beperking opleggen. Wat is dit tergend arrogant………. ongelooflijk.Ik vond het verhaal van het hoofd van de afdeling niet aannemelijk en uiteindelijk moest ik toch met hulp het geld storten in de automaat.Dit tot groot vermaak van de medewerkster die mij ten eerste te woord stond. Als die twee medewerksters de hele dag als babbelkous achter de balie staan, waarom kunnen zij dan ook geen geldstortingen regelen. Waarom is er dan nog een chef nodig om twee medewerkers aan te sturen die alleen als babbelkous fungeren.
Sorry voor deze term maar anders zie ik het niet en als deze situatie niet verbeterd dan moet ik toch naar een andere bank omzien.

Mvg
Wout Huisman
email.: w.c.huisman@xs4all.nl
telefoon: 0172-4251219
bankrek. 65.24.04.839

Als er gewoon weer een baliemedewerker zit die een bankstorting kan doen en niet afhankelijk ben een automaat met alle vergissingen die daaruit voort kunnen komen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 10 juni 2016 om 09:38 geantwoord

Goedemorgen Wout,

Wat vervelend dat je het bezoek aan het ING kantoor om deze reden als onprettig hebt ervaren. Allereerst wil ik ingaan op je vraag met betrekking tot de maximum aantal stortingen per jaar. Het is zo dat de eerste 6 stortingen per jaar kosteloos zijn. Vanaf de 7de keer storten zijn de kosten €6,00 per storting. Er zit geen plafond in het aantal keren dat je kunt geld storten. Je hebt dan ook geen beperkingen in het aantal keren dat je geld wilt storten per jaar.

In het verleden was het zo dat je alleen geld kon storten aan de kasbalie op het kantoor. Met de komst van de stortingsapparaten is er niet bij alle kantoren nog de optie om geld te storten bij de kasbalie, omdat daar immers de stortingsapparaten voor zijn ontwikkeld.

Ik hoop dat het storten in het apparaat uiteindelijk toch nog gelukt is zonder complicaties.

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Heeft op 28 juli 2016 om 19:04 geantwoord

Ik geloof dat de Hr . Jeroen niet goed mijn bericht heeft gelezen, ik heb aangegeven dat ik ontevreden ben over geldautomaten waarin ik mijn geld moet storten. Leuk idee dat als ik geld kom storten dat ik dus steeds hulp moet vragen.
Verder lees ik tot mijn ontzetting dat na zes stortingen € 6,- moet worden betaald bij elke storting. Ik geef dus geld in beheer waar de bank over kan beschikken en daar moet ik dus nog voor betalen; de wereld op zijn kop.
Nee! ik ben niet tevreden over het antwoord een standaard afmakertje.
Over het feit dat het personeel de grootste lol had over het feit dat ik alsnog gebruik moest maken van die verschrikkelijke stortingsmachine wordt niet ingegaan. Pure arrogantie en minachting voor de belangen van de klant.
Ik ga mij beraden of ik nog wel bij de ING moet blijven.

Wout Huisman
bankrek. 65.24.04.839

Bericht van ING

9 maanden geleden - Beste Wout, Het storten van contant geld gaat wegens veiligheid inderdaad via het stortingsapparaat op een ING kantoor. Overigens maken de meeste banken waar nog contant geld gestort kan worden gebruik van een stortingsapparaat. Mijn collega's op kantoor helpen je graag verder met een glimlach, bij het storten van contant geld bij het stortingsapparaat. Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Wout Huisman