Klacht: Geld overgemaakt naar buitenlandse rekening maar is daar nooit aangekomen.

op 17 februari 2018 over ING in de categorie Banken

Mijn vrouw heeft de huur van een vakantiehuisje in Denemarken overgemaakt maar het geld is niet ontvangen. Na ettelijke telefoontjes is er nog niets opgelost. De verhuurder vraagt, terecht, om zijn geld. Van lieverlede hebben nogmaals de helft van het geld overgemaakt (naar een andere rekening). Dat geld is wel aangekomen.
Wij gaan vrijdag a.s. naar dat huisje. Als we er tenminste in mogen. Wellicht moeten we vooraf de andere helft ook nog eens betalen.
Ondertussen komt de ING niet verder dan een brief waarin ze aangeven berichten naar de buitenlandse bank te sturen maar geen antwoord krijgen.
Dat kan toch zo niet doorgaan? Laten ze het geld ondertussen terug storten en zelf hun probleem oplossen! Het is toch niet onze fout?
Wij zijn nu de dupe.
Wij be5alen voor een dienst die niet is uitgevoerd.
Dit duurt nu al twee maanden!

Als het geld deze week naar de verhuurder is over gemaakt of wanneer het geld volledig is terug gestort!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 20 februari 2018 om 09:35 geantwoord

Beste heer, mevrouw Meijering,

Wat jammer om te horen dat het niet helemaal goed gaat!

Dit klinkt als of wij een onderzoek zijn gestart. Wij zijn hierin afhankelijk van de tegenpartij. Daar zullen wij contact mee moeten hebben, wanneer het geld daar naartoe is overgeboekt. Jammer dat zij geen reactie geven.

Helaas heb ik via dit kanaal geen inhoudelijke inzag in de zaak. Voor verdere vragen raad ik je daarom aan contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 020 22 888. Dit kan tot 21.00 uur. We zijn tot 23.00 uur te bereiken via de Chat en Facebook/Twitter.

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 20 februari 2018 om 10:09 geantwoord

De betaling is op 27 december van mijn vrouws rekening afgeschreven. Het is nu 20 februari.
Waarom neemt ING haar verantwoordelijkheid niet en stort het geld gewoon terug.
Nu moeten wij én de verhuurder hier maanden op wachten.
en de oplossing: bel maar met de klantenservice! Hoe vaak denk je dat dat al gebeurd is?

Alle klachten die gemeld zijn door j.meijering@dr.nassaucollege.nl