Klacht: geld ingeslikt en geen teruggave

J.MON op 15 november 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Geld gepint, 300 euro, geld kwam eruit en werd gelijk weer ingeslikt, ABN zegt dat machine geen storing aangeeft en toen ik zei bekijk dan camerabeelden ging dat niet.
Alleen politie kan dat dus moet ik aangifte gaan doen.
Vind het heel vreemd dat ze niet naar balans van de machine kijken.

Ik wil mijn geld terug.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste J. MON, Ik snap dat u graag uw geld terugwilt. Wanneer geld niet wordt uitgegeven, het wel van uw rekening wordt afgeschreven en niet automatisch is teruggeboekt, kan er een navraag worden ingediend. Er wordt dan een onderzoek gestart naar de hoeveelheid geld in de automaat en wat er uitgegeven is. Wanneer het geld dus niet is uitgegeven en wel is afgeschreven, dan wordt dit daar duidelijk en krijgt u dit terug. Wanneer heeft u contact gehad met een adviseur die deze navraag voor u gestart is? Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht J.MON

2 maanden geleden - Beste Janwalter, Ik heb vanochtend een brief ontvangen met een log en daarmee was de kous af, ik moest maar naar de politie. Er was geen navraag gedaan alleen naar het log gekeken. Ik heb toen ook contact opgenomen met geldmaat en een zeer vriendelijke mevrouw vertelde me toen dat ik om een dispuut moest vragen, dit bleek dus navraag te zijn bij Abn. Dit heb ik 2 uur geleden dus weer aangegeven bij de klantenservice en dat zou dus in gang gezet worden. Volgens de politie kunnen zij geen csmerabeelden opvragen omdat er geen sprake is van een misdrijf. Geldmaat verzekerde mij echter dat de bank een verzoek in kan dienen en dat geldmaat dan de camerabeelden nakijkt. Met vriendelijke groet, Josje Montenegro

Reactie van de melder van de klacht J.MON

2 maanden geleden - Beste Janwalter, Ik krijg zojuist weer precies dezelfde reactie met log. Er is niet ingegaan op mijn verzoek om navraag te doen naar het saldo van de geldautomaat. Ik krijg dus 2 keer dezelfde brief met log maar ander dossiernummer. Maar geen onderzoek naar geldautomaat. Met vriendelijke groet, Josje Montebegro

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Montebegro, Het is begrijpelijk dat u graag een andere terugkoppeling had willen hebben. Bij de navraag naar een transactie bij een geldautomaat is te achterhalen of het geld wel/niet uit de automaat is ingenomen. Uit uw bericht maakt ik op dat er in de terugkoppeling is aangegeven dat het geld toch is uitgegeven. Wanneer u het niet eens bent met deze uitkomst kunt u in beroep gaan. U vraagt dan per brief om uw klacht nogmaals te beoordelen. Vermeld een omschrijving van uw klacht, uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres en uw rekeningnummer. Stuur uw brief naar: ABN AMRO Bank N.V. Afd. Klachtenmanagement (HQ1125) Postbus 283 1000 EA Amsterdam De afdeling Klachtenmanagement bevestigt de ontvangst en geeft aan wanneer u antwoord krijgt. Vervolgens wordt uw klacht en de eerder gegeven terugkoppeling opnieuw onderzocht en beoordeeld. Daarna krijgt u vanuit de afdeling Klachtenmangement een reactie waarin staat of de klacht wordt herzien. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht J.MON

2 maanden geleden - Beste Elvira, Heel makkelijk antwoord dit, getuigd nogmaals van de minachting waarmee het personeel van ABNAMRO je bejegent. We gaan toch niet beweren dat het geld niet naar buiten is gekomen als dat wel zou zou zujn. 300 euro is al deze stress en gedoe echt niet waard. Je antwoord weerspiegelt de gemakzuchtige werkhouding van de afdeling Cash. Ik heb met een mevrouw van Geldmaat gesproken en die zei dat ik me niet af moest laten schepen, dat jullie een dispuut kunnen aanvragen waar het saldo van de betreffende automaat wordt opgevraagd om te kijken of het klopt. Inmiddels is mij door afdeling Cash toegezegd dat ze dat dispuut zouden starten maar dat dat 6 weken kon duren!! De mevrouw van Geldmaat heeft mij ook verzekerd dat de camerabeelden door jullie opgevraagd kunnen worden bij Geldmaat en dat Geldmaat ze dan bekijkt en dat het verhaal over de politie onzin is. Kortom het log opvragen is makkelijk en weinig werk , de rest hebben jullie geen zin in omdat de klant toch machteloos is, maar ik ben niet gek en geloof ook niet in magie en geld verdwijnt niet zomaar. Met vriendelijke groet, Josje Montenegro

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Montenegro, Uiteraard heeft u het verzoek niet zomaar ingediend. Het komt voor dat het geld uiteindelijk toch is uitgegeven. In deze situatie dus mogelijk door iemand anders die vlak na jullie transactie de betreffende automaat heeft gebruikt. In uw situatie is er een uitkomst gegeven. U kunt eventueel via het telefoonnummer dat in de bankmail staat vermeld verzoeken om een dispuut aan te vragen. Dit kunnen we namelijk niet op verzoek via deze openbare website. Mocht er worden aangegeven dat het aanvragen van een dispuut / opvragen van camerabeelden niet mogelijk zou zijn, dan raad ik u alsnog aan via onze afdeling Klachtenmanagement in beroep te gaan tegen de uitkomt die u per bankmail heeft gehad. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht J.MON

2 maanden geleden - Beste Elvira, Ik heb het dispuut gisteren in een gesprek met een medewerkster van de afdeling Cash aangevraagd en zij heeft mij beloofd dat ze dat zou opstarten. Ik ga ervan uit dat het dispuut reeds is aangevraagd. Dat iemand na ons het geld heeft gepakt lijkt me sterk. Op de log staat vermeld 18.21.46 money presented en om 18.21.46 money taken. Precies dezelfde tijd dus,, wat de medewerkster van Geldmaat vreemd vond, niemand is zo snel dat er geen tijd verstrijkt tussen money presented en money taken. Er stond maar 1 persoon achter en die heeft ook gezien dat het geld gelijk weer werd ingeslikt en ging weg omdat hij de automaat niet meer vertrouwde. Er van uitgaande dat ik niet voorgelogen word ga ik er dus vanuit dat dispuut in werking is gezet. Met vriendelijke groet, Josje Montenegro

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Montenegro, Daar mag u dan vanuit gaan inderdaad dat het in werking is gezet. Graag horen we de uitkomst zodra die er is. Tot die tijd laten we de klacht open op dit forum. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 06 december 2021 om 17:12 geantwoord

Geachte mevrouw Montenegro,

Op 25 november heeft u per brief een inhoudelijke reactie gehad m.b.t het dispuut. In de brief staat uitgelegd wat de bevindingen zijn van de betreffende transactie. Ook staat hierin aangegeven wat u kunt doen als u het niet eens bent met de uitkomst. Vandaar dat we de klacht op deze website sluiten.

Elvira
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door J.MON