Klacht: Geld extra lang vasthouden.

op 14 december 2017 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik vind het triest dat de ABN AMRO in 2017 nog steeds het geld enkele dagen vasthoudt voordat deze wordt gestort. Ik zit hier met een moeder die bezig is met chemotherapie en daar heeft ze extra dingen bij nodig en deze kan ik dus niet aanschaffen omdat het geld wordt vastgehouden. Het UWV heeft op 12-12-2017 een bedrag overgemaakt vanaf een ING rekening welke nog steeds niet binnen is, terwijl alle opdrachten van en naar ABN AMRO,ING of Rabo binnen 24u verwerkt zijn. Vind dit ronduit schandalig en overweeg dan ook een overstap te maken naar een andere bank.

Dat het geld binnen 24u na overschrijving op de rekening staat waardoor ik en na mij andere mensen niet meer in de problemen komen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van ABN AMRO

10 maanden geleden - Goedemiddag heer/mevrouw, Wat een ontzettend zware periode moet dit zijn. Sterkte in deze periode! Ik snap dat je je dan geen zorgen wilt maken wanneer jouw geld op de rekening staat. Ik leg je graag uit hoe het betalingsverkeer in zijn werk gaat. Wanneer geld wordt overgemaakt vanuit een ABN AMRO rekening naar een ABN AMRO rekening staat dit geld binnen enkele seconde op de rekening, dit verwerken we direct. Maar in jouw geval maakt de UWV jouw geld vanuit de ING over. Zodra het geld bij de ING is verzonden verwerkt Equens dit geld, dit doen wij als bank dus niet. Equens is een externe partij. Deze betalingen worden in ‘batches’, kleine stukjes verwerkt door Equens. Betalingen die voor 14.30 uur worden verzonden worden dezelfde dag nog bij ons als bank aangeleverd. Zodra wij het geld ontvangen hebben staat het ook direct op jouw rekening. Het lijkt erop dat in jouw situatie de UWV deze betaling niet voor 14.30 uur verzonden heeft. Als dit na 14.30 is geweest hoor je vandaag het geld te ontvangen. Je kan dit uiteraard ook bij het UWV even navragen. Ik snap erg goed dat je snel jouw geld wilt ontvangen, dit is ook logisch. Wij zullen en mogen jouw geld niet vast houden. Dit is wettelijk verboden. Zodra het geld bij ons binnen is staat het ook direct op jouw rekening. Hopelijk ontvang je jouw geld snel! Tot slot wil ik jou en jouw moeder sterkte wensen in deze periode. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Bas

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 29 december 2017 om 12:01 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Nadat wij uitleg gegeven hebben over de werking van het betalingsverkeer, hebben wij geen reactie meer gekregen op deze klacht. Wij sluiten de klacht nu, na 2 weken. Wij wensen jullie veel sterkte. Mochten jullie nog vragen hebben kunnen jullie ons 24/7 telefonisch bereiken via 010-2411720. Of via WhatsApp: 06 13660024.

Alle klachten die gemeld zijn door LoneShark30