Klacht: Geld afgeschreven bij gratis annuleren

op 26 september 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Onlangs heb ik via Booking.com een hotel op Curacao gereserveerd met als voorwaarde gratis annuleren. Binnen de gestelde termijn van gratis annuleren heb ik de boeking, inderdaad, geannuleerd. Nu blijkt dat het hotel de eerste twee nachten in rekening heeft gebracht, wat is afgeschreven van mijn credit card. Inmiddels begrijp ik via Booking.com en het desbetreffende hotel dat het 5 tot 10 werkdagen duurt tot dit bedrag weer wordt bijgeschreven. Dit stond niet vermeld ten tijde van de boeking. Oftewel, de boodschap is: maar wachten wanneer je geld terug komt.

Ik ben het hier niet mee eens. Als deze termijn van terugstorten ten tijde van de boeking duidelijk aan was gegeven, had ik dit hotel niet geboekt. Men betaalt (mits de boeking doorgaat) flinke extra kosten voor de mogelijkheid van gratis annuleren; waar betalen we dan eigenlijk voor, als er alsnog kosten in rekening worden gebracht? Ik reis veel en heb inmiddels tientallen hotels geboekt (en afgerekend) via Booking.com, veelal met optie op annuleren, en dit is de eerste keer dat dit is gebeurd.

Ik begrijp dat er voor hotels risico’s verbonden zijn aan een boeking die men gratis kan annuleren en heb het volste begrip voor reserveringen van bedragen op je credit card. Deze kunnen namelijk over het algemeen zeer snel worden vrijgegeven. Nu heeft het hotel mij direct kunnen belasten, maar kan ik niet direct mijn geld terug ontvangen; dit lijkt mij scheef.

Ik vertrek volgende week naar het buitenland en zou voor die tijd mijn $200 terug willen ontvangen

Tevens zou ik het redelijk vinden als booking.com juiste informatie communiceert op de website ten tijde van een boeking, in plaats van algemene 'kleine lettertjes' waarin staat aangegeven dat een hotel eventueel geld kan afschrijven.

Het is nu bij iedere boeking maar de vraag of een hotel gebruik maakt van deze 'kleine lettertjes' en een bedrag afschrijft of reserveert, en wat de termijnen zijn voor het terugstorten of vrijgeven.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door nigiri87