Klacht: Gehoor apparaat verloren tijdens proef periode

Nielssilentio op 17 december 2021 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Beste,

Onlangs heeft mijn vader besloten om een gehoor apparaat aan te schaffen, het was een hele stap omdat hij erg deze techniek en kosten op zag .
Na enkele metingen en aanmeten in de winkel , kon hij naar de winkel komen , om een test exemplaar op te halen .
Zo gezegd zo gedaan , bij het in doen van het linker oor gaf mijn vader aan dat deze niet helemaal goed zat .
De medewerkster gaf aan dat het even moest zetten en dat het wel beter zou worden , hij moest s’middags nog naar de winkel , eenmaal thuis gekomen komt hij tot de schokkende ontdekking dat hij het linker gehoor apparaat kwijt is geraakt.
Helemaal in paniek terug in auto, en naar de winkel, maar helaas geen gehoor apparaat.
Erg verdrietig kwam hij weer thuis , meteen hebben we Hans Anders gebeld met het verhaal dat er een gehoor apparaat die op proef in de oren zat was kwijt geraakt.
We hebben er duidelijk bij vermeld dat mijn vader heeft aangegeven dat het apparaat bij het in het oor doen al niet goed zat .
Hij moest terug naar de winkel en daarna zou hij thuis opgebeld worden over de verdere voortgang.
Het telefoontje kwam er maar wat schetste onze verbazing , we kregen de mededeling dat we 200 euro moesten betalen voor het verloren apparaat.
Het apparaat zat al niet goed tijdens de bevestiging , het is erg jammer dat Hans Anders een erg koppige houding aanneemt .
Wat we ook probeerden te zeggen , er werd niet naar ons geluisterd , misschien zal er best iets in de kleine regels zijn benoemd maar een stukje menselijkheid zou Hans Anders zeker sieren .

Dat mijn vader het bedrag wat Hans Anders heeft genoemd niet hoeft te betalen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 17 december 2021 om 16:17 geantwoord

Beste Nielssilentio,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw/uw vaders onvrede. Ik vind het erg naar om te vernemen dat uw vader deze ervaring heeft gehad en dat er verder ook geen gepaste oplossing geboden is.

Graag ontvang ik per mail de gegevens van uw vader, zodat wij deze klacht verder in behandeling kunnen nemen.

U kunt deze informatie versturen naar: [email protected]

Ik hoop spoedig iets van u te vernemen.

Lisanne
Hans Anders Webcare

Reactie van de melder van de klacht Nielssilentio

1 maand geleden - Ik vraag mij af wanneer Hans Anders contact met mij/ons gaat opnemen

Nielssilentio

Heeft op 21 december 2021 om 17:25 geantwoord

Ik had gehoopt dat we met elkaar in contact konden blijven en dit op te lossen , niet door een incasso bureau op mijn ouders af te sturen terwijl we dit op proberen te lossen , dit voelt als een mes in de rug

Bericht van Hans Anders

1 maand geleden - Beste Nielssilentio, Ik kan me voorstellen dat u het graag anders had gezien. Er is vanuit Hans Anders al contact met uw vader geweest waarin is aangegeven dat er bij verlies van een hoortoestel tijdens de proef periode een regeling van 50/50 van toepassing is. De helft betaald de persoon die het hoortoestel in bezit had en de helft betaald Hans Anders. Uw vader heeft tijdens het telefoongesprek aangegeven het bedrag niet te gaan betalen. Ik kan geen informatie vinden dat er een incassobureau is ingeschakeld, wel een notitie dat er in het telefoongesprek met uw vader is aangegeven dat dat op een gegeven moment kan gebeuren. Er is intern overleg geweest met de Area Manager, maar ook die heeft aangegeven dat er geen andere optie is dan de 50/50 regeling. Hoe spijtig de situatie ook is, het hoortoestel was nog niet officieel eigendom van uw vader. Bij verlies van een hoortoestel kan de klant helaas niet kosteloos gesteld worden. Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Dewi Hans Anders Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Nielssilentio