Klacht: geheimhouding van prive gegevens?

op 19 april 2017 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Geachte heren,

Met hoog wantrouwen benoem ik dit incident als onprofessioneel gedrag. Energiedirect is dan altijd een vooraanstaand energiemaatschappij geweest.

Ook mij is hetzelfde overkomen en ben ik recentelijk benaderd en ook in mijn omgeving komt de buitelandse organisatie weleens uit de lucht vallen. Genaamd callassist lazen wij eerder ook in forums en ook ik kan enkele links openlijk delen als dat nodig is.

Voordat ik mijn sociaal milieu raadpleeg om het nader te onderzoeken heb ik besloten, zoals men dat gewoonlijk doet, een publiek openbaar klacht te plaatsen. Om op z’n minst een reconstructie en steun te bieden aan andere gedupeerden.

Mijn oprechte en simpele vraag aan energiedirect:

Klopt het dat u zaken doet en zo ook gegevens deelt met een organisatie genaamd callassist in turkije? Bij geval dat u dat niet weet, zoals eerder aangegeven in een ander soortgelijk klacht, betekent dat dan niet dat u onzorgvuldig met onze gegevens werkt (zoals rekeningnummer) ?

Ondersteunend bron als voorbeeld:

Met hoogachting en vol vertrouwen op uw reactie

Energiedirect achten wij thuis als een betrouwbaar aanbieder. Kent uw organisatie zakelijke banden met callassist? Zo kunnen we ons positie specificeren.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 04 mei 2017 om 14:44 geantwoord

Hallo meneer Kersten,

Goed dat je hier een melding van maakt, bedankt daarvoor. Ik wil voorop stellen dat wij zorgvuldig omgaan met de gegevens van onze klanten en dat wij deze vertrouwelijke gegevens niet verkopen aan andere partijen.

Het bedrijf Callassist is niet bekend bij ons en wij werken hier dan ook niet mee samen. Op dit moment loopt er een onderzoek om dit zo snel mogelijk op te lossen voor onze klanten.

Simon
Webcare energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door kerstenmk