Klacht: Geen waardering voor vaste klanten

op 27 mei 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Geen waardering voor vaste klanten!

Ik koop mijn vakantie elke jaar bij Arke ( nu TUI). Dit jaar heb ik mijn boeking in April gedaan. Op dat moment, had Kras Reizen een lagere prijs voor dezelfde vakantie ( ook met de vlucht van TUI) maar, als ik een goede ervaring heb met een organisatie (en dat had ik met Arke/ TUI), dan verander ik liever niet. Ik heb mijn vakantie dan nog een keer met TUI geboekt. In de website van TUI stond op dat moment dat klanten moesten snel zijn als er waren alleen 3 laatste kamers beschikbaar. Een maand later (26-27 mei 2016) stond dezelfde reis in de TUI website voor 650 EUR minder dat de prijs dat ik had betaald. Mijn al betaalde reis te annuleren was geen optie, als TUI informeerde mij dat de annulering kosten zouden meer dat EUR 800.- bedragen. Ik heb de organisatie dan gevraag of zijn kunnen nog een extra korting (mag niet uit hoeveel) of een gratis upgrade aan mij, als vaste klant, kunnen aanbieden. De medewerker aan de telefoon moest met de baas uitleggen, maar het antwoord zij kreeg was dat TUI kon niets aan mij bieden. Ik had de prijs geaccepteerd bij de afsluiting van de boeking en dat blijf zo!

De vlucht is nog niet vol, en een kleine korting zou zo veel voor een klant betekenen; niet voor de waarde van het geld, maar voor waardering dat je krijt van een organisatie als vaste klant.

Volgende keer zou ik absoluut met de beste aanbieder gaan.

Ik deel mijn verhaal alleen om klanten te laten weten wat zij kunnen verwachten van TUI. Zij waarderen de vaste klanten niet. En geloof niet altijd de berichten in TUI website over beperk beschikbaarheid. In mijn geval, dat was een leugen om klanten te laten boeken voor een veel hogere prijs! Dan heb ik een reis geboekt voor EUR 2900.- dat een maand later is aangeboden voor EUR 2200.-.

En de waarheid is, een verschil van EUR 700.0 beteken veel voor elke familie, ook voor mij als alleenstaande fulltime werkende moeder.

Korting of gratis upgrade

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Arce Cabrera