Klacht: Geen verkoop alcohol aan meerderjarigen/discriminatie

op 19 oktober 2016 over Lidl in de categorie Supermarkten

Vandaag boodschappen gedaan bij de Lidl. Ten minste dat dacht ik. Ik was destijds samen met een vriendin van mij boodschappen aan het doen voor een Octoberfest dat wij organiseerden. Bij een Octoberfest hoort natuurlijk worst, bier en wijn. Gelukkig hadden we al het bier gekocht bij de AH, dus dat was al geregeld.

Bij de kassa aangekomen met wijn en worst wordt er naar ons ID gevraagd. We zijn beide rond de 20 dus daar doen we niet moeilijk over, het is immers de taak van de cassiere om dat te vragen. Geen punt dus. Het rijbewijs wordt door een scanner gehaald om deze te controleren. Weer standaard dus geen probleem. Hier gaat het echter fout. Het apparaat functioneert niet en dus wordt de filiaalmanager erbij gehaald. Deze deed ook een aantal pogingen, maar ook deze waren te vergeefs.

Wij vragen dus aan de filiaalmanager of die niet gewoon de geboorte datum kan controleren (standaardprocedure controleren identiteit). Dit was geen optie en er wordt doodleuk gemeld dat ze ons geen alcohol mee kunnen geven.

Hierop zijn we natuurlijk de discussie aangegaan dat het natuurlijk onzin is wanneer de apparatuur om ID bewijzen te controleren niet functioneert wij geen alcohol meekrijgen. Hierop wordt geantwoord dat we niet zo bijdehand moeten doen.

Het duurde even om te beseffen wat er precies gebeurd was, maar het was toch echt gebeurd. Wij zijn keihard gediscrimineerd en op het moment dat je een discussie aan probeert te gaan wordt je afgeblaft met: “Je moet niet zo bijdehand doen”.

Ik schrijf nooit klachten en ik kan best begrijpen dat er iets niet werkt, maar nog nooit ben ik door een bedrijft zo afgeblaft.

Appendix
Dit probleem is voorgevallen met de filiaalmanager van het Lidl filiaal in Hoge Veld. Dit gebeurde op 5 oktober 2016 om 14:15. Beide ID bewijzen betroffen Autorijbewijzen.

Ten eerste een volwaardig excuus. Nog nooit zo onprofessioneel behandeld. Verder om deze situatie ook voor andere mensen te voorkomen dient de apparatuur functioneel te zijn en mocht dat niet het geval zijn het toestaan van het handmatig controleren van ID pasjes. (Iets dat eigenlijk heel normaal is)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht David van Dalen

1 maand geleden - Ik ben vandaag opgebeld door de klantenservice van Lidl. Zij hebben hun excuus aangeboden en mij een tegoedbon ter waarde van 5 euro gegeven. Verder hebben zij de regio manager ingelicht over het identificatie protocol. Dus ik vind het probleem goed opgelost. David van Dalen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 19 oktober 2016 om 15:46 geantwoord