Klacht: Geen treinverbinding tussen station Swalmen en station Roermond

op 22 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag 22 september 2017, werd er pas op het station omgeroepen dat er geen treinverbinding mogelijk was vanuit Swalmen, richtig Roermond. Helaas komt dit nogal vaak voor!!! Als student ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer en moest ik de aansluiting in Roermond halen, om verder te kunnen reizen naar Eindhoven. Ik heb mijn moeder gebeld en zij is gekomen met de auto, om me naar station Roemond te brengen. Hierdoor kwam ze zelf een half uur te laat op haar werk. Aangekomen in Roermond, staan er veel gestrandde reizigers die vanuit Roemond ook niet verder kunnen richting Eindhoven. We moesten wachten op een bus richting Weert, maar dit duurde ook nog een half uur.Ik wist dat ik mijn college dat om 8.45 zou beginnen niet meer kon halen en was genoodzaakt om met een taxi terug naar Swalmen te reizen, kosten: 10 euro. Het meest vervelend vind ik het dat ik hierdoor het college heb gemist. Dit was vandaag extra belangrijk omdat we hierin uitleg kregen over een nieuw project. Dit heeft conseqeunties voor mij!

Ik verwcht dat Arriva er alles aan zal doen om deze situaties in de toekomst te vermijden. Jullie moeten begrijopen hoe afhankelijk alle reizigers zijn van jullie diensten en hoe frustrerend het is als het zo vaak misgaat.Een opleiding of werkgever heeft hier geen boodschap aan!
Verder wil ik de gemaakte taxikosten declareren, dus die 10 euro.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 22 september 2017 om 11:05 geantwoord

Beste M Sillen,

Het klopt dat er vanochtend in verband met een stroomstoring te Roermond geen treinverkeer mogelijk was. Treinen vanuit Maastricht konden niet verder dan Echt en treinen vanuit Venlo niet verder dan Swalmen. Uiteraard begrijp ik dat je er van baalt dat er een storing is waardoor jij niet meer op tijd op school kunt komen. Weet wel dat er iedere dag hard wordt gewerkt om vertraging of in dit geval uitval van ritten te voorkomen. Deze situatie is voor ons ook overmacht.

Helaas kunnen wij de taxikosten niet vergoeden maar ik wil je wel wijzen op de geld terug bij vertraging regeling: https://www.arriva.nl/limburg/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm.

Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

^MR
Webcareteam Arriva