Klacht: Geen terugbetaling

op 13 mei 2020 over Budgetair in de categorie Online Vliegtickets

Afgelopen jaar hebben mijn vriend, mijn schoonmoeder en ik ontzettend hard gespaard voor onze droomreis naar Vietnam. Nadat we eindelijk de tickets bij elkaar gespaard hadden hebben wij deze reis geboekt via budget air. Zij hadden namelijk tickets van Turkish Airlines van Amsterdam naar Hanoi en van Ho Chi Minh City naar Amsterdam. Zo zouden wij in twee weken tijd van noord naar zuid reizen. Op 6 Maart 2020 was het eindelijk zover, met zijn 3en vertrokken wij naar Hanoi. Op dit moment was het coronavirus nog niet in Europa.  Eenmaal aangekomen hebben we 5 heerlijke dagen gehad tot wij het nieuws hoorde en zagen dat Turkish Airlines zijn vluchten annuleerde naar Amsterdam. Wij hebben direct onze tickets opgezocht en gekeken of deze geannuleerd waren. Turkish Airlines hielt de site goed up to date en we konden zien dat onze vlucht geannuleerd was. Toen kwam onze volgende stap, budget air bereiken omdat Turkish Airlines ons door had gewezen naar de geboekte agency. Budget air had op de site staan; telefonisch niet bereikbaar vanwege corona, alleen per mail of noodtelefoon.Ondertussen hadden wij contact met de ambassade en werd er aanbevolen op direct een vlucht naar huis te boeken omdat het land dicht zou gaan. Dus wij hebben het noodnummer op de tickets gebeld….Geen reactie, op het NOODnummer… Dan nog maar de 6e mail er achteraan maar reacties blijven uit. We besloten nog 2 dagen te wachten op antwoord voor een nieuwe vlucht want we waren radeloos. En zonder enig antwoord, zonder een nieuwe vlucht, en zonder alternatieven, niet eens een melding over annuleren van budgetair, zijn wij zelf naar het vliegveld gegaan en hebben ons welverdiende spaargeld bij elkaar gelegd voor 3 nieuwe tickets… 620 p.s. Duurder dan het retour ticket.. Omdat we zelf bang waren niet meer naar huis te kunnen komen hebben we deze tickets via emirates geboekt. Eenmaal thuis aangekomen hebben wij 10 tallen keren contact opgenomen met budgetair, maar zei sturen alleen automatische mailtjes terug. De laatste mail van 9 weken geleden zei dat wij binnen 4 weken iets zouden horen over refund. Als wij de enige waren, had ik dit begrepen in deze drukte. Maar alle verschillende recensies geven aan dat budgetair helemaal niets gaat uitkeren, en je laat stikken. Dit hoorde onze droomvakantie te worden, maar nu zitten we eerder thuis en hebben we ons spaargeld in een ticket zitten die niet had gehoeven… wij hopen dat u ons kunt helpen, Turkish airlines heeft aangegeven volledig te vergoeden maar dat zij moeten wachten op Budget air.
Wij zitten met onze handen in het haar zonder onze 1860,-.

Wanneer ons geld terug wordt geboekt en er eindelijk eens contact met ons wordt opgenomen. Ze hebben ons laten stikken in het buitenland zonder alternatieve.

Alle klachten die gemeld zijn door Carmeneijeriks