Klacht: geen service

op 02 augustus 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Wij boekten onze vakantie steeds online, maar omdat we nu met 6 personen gingen en we geen risico’s wilden lopen, gingen we naar het reisbureau van D-Reizen.
Misser 1: Daar hadden we al een slechte start, want we kregen te horen, dat we maar een afspraak moesten maken, omdat ze druk waren. Dit is blijkbaar typisch D-Reizen, want deze klacht lees ik hier meer. Toen ik aangaf dat wij ook werken en het voor ons niet zo gemakkelijk is om een afspraak te maken, mochten we buiten de winkel wel wachten tot een van beide dames vrij kwam. Het bleek nog wel even te duren, daarom eerst maar naar huis gegaan en zelf op zoek gegaan naar mogelijke opties en een uurtje later teruggegaan.
Misser 2: Bij de medewerkster aangegeven welke opties wij hadden gevonden, keek zij hier in eerste instantie niet naar, maar ging zelf op zoek. Prima, maar dan verwachten wij wel opties die aantrekkelijker zijn qua prijs of ligging of kwaliteit. Dat was echt niet het geval en toen wij dat aantoonden, was de medewerkster toch bereid om te kijken naar onze voorkeuren. Misser 3: Wij kozen op de dinsdag te vertrekken, omdat alleen op die dag de vlucht om 6.55 uur vertrok en de andere dagen pas laat in de middag. Een maand tevoren nog gecheckt was dit ongewijzigd, maar toen wij een week van tevoren de reispapieren afhaalden, bleek de vlucht ineens gewijzigd naar 16.45 uur. Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt, maar heel slim blijken de kleine lettertjes hierop in te spelen. Hadden wij dit echter van tevoren geweten, hadden wij zeker niet voor vertrek op de dinsdag gekozen. Maar we zijn hierop door D-Reizen niet gewezen bij het boeken. Het veroorzaakte bij ons de nodige problemen, omdat ik voor de 3 reisgenoten uit Arnhem, Leeuwarden en Brussel de nodige voorzieningen had getroffen zodat zij op tijd voor de vlucht van 6.55 uur zouden zijn. Toen dat ineens een 10 uur later bleek te zijn, moest ik ineens op heel korte termijn opnieuw van alles gaan organiseren.
Misser 4: Wij werden ook niet gewezen op de mogelijkheid om vanaf 48 uur voor vertrek gratis stoelen te reserveren, waardoor wij niet allemaal bij elkaar zaten.
Conclusie: Toen wij ervoor kozen om naar een reisbureau te gaan, hadden wij een stukje service verwacht, die we helaas totaal niet hebben gekregen.

Ik zou eerlijk niet weten hoe dit opgelost kan worden. Ik hoopte dat D-reizen hiervan zou leren om zijn service te verbeteren t.b.v. andere klanten. Maar gezien gelijkluidende klachten heb ik daar nu een hard hoofd in.
Ik had erop gerekend door te boeken via D-Reizen juist relaxed op vakantie te kunnen gaan, maar ik heb nog nooit zoveel stress vooraf gehad dan uitgerekend deze vakantie.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 03 augustus 2017 om 20:34 geantwoord

Beste Agatha,

Bedankt dat je de tijd en de moeite hebt genomen om je verhaal voor ons op papier te zetten. Ik heb het zojuist aandachtig gelezen en heb contact opgenomen met onze winkel.

Op vakantie gaan met 6 personen die verspreid over het land wonen, dat vraagt een goede voorbereiding. Verstandig om er dan voor te kiezen naar de winkel toe te gaan. Voorafgaand aan de reis zijn jullie spontaan ontvangen in onze winkel in Schagen, helaas op een druk moment waardoor er niet direct tijd is geweest om jullie te helpen. De reisassistente heeft jullie daarom uitgenodigd te wachten of om een afspraak in te plannen zodat de reisassistentie ook voor jullie alle tijd kon vrijmaken om de best mogelijke reis voor jullie te zoeken, te vinden en in orde te maken. Daarbij heeft zij enorm haar best gedaan naast de door jullie aangedragen opties duidelijk ook andere reismogelijkheden aan jullie voor te leggen.
Jullie zijn op het aanbod van een afspraak ingegaan, op deze manier kon de medewerkster in de winkel garanderen hoe laat ze met jullie in gesprek kon gaan. Buiten wachten klinkt alle medewerksters van de winkel Schagen als nieuw en vreemd in de oren: zij geven aan nog nooit dit advies aan een klant te hebben gegeven. Het werken op afspraak wordt als service gezien, dit wordt in de winkel Schagen pro actief aan iedere klant aangeboden, zowel in drukke als rustige tijden. Op deze manier wordt voorkomen dat mensen enorm lang zitten te wachten tot ze aan de beurt zijn en daarnaast kiezen klanten zelf het tijdstip en de persoon met wie ze graag het gesprek over hun vakantie willen voeren.

Dat de vliegtijden veranderen dat gebeurt en dat is voor niemand leuk, voor jullie niet, de andere reizigers maar ook voor de airline en de touroperator niet. Ik kan mij voorstellen met alle voorbereidingen die jullie hebben moeten treffen, dat het een nare tegenvaller is geweest. Gelukkig werden we op tijd geïnformeerd door de touroperator en zijn jullie hier 9 dagen van te voren over geïnformeerd. We hebben daarna gelijk geprobeerd via de touroperator voor andere vluchten te kiezen, helaas tevergeefs daar er geen andere vluchten meer beschikbaar waren. Of je nu een vliegreis online boekt, of bij ons in de winkel; er is altijd een mogelijkheid dat door welke omstandigheden dan ook, de vliegtijden kunnen wijzigen.

Uiteindelijk hebben wij je een paar dagen voor vertrek nog een keer mogen ontvangen in de winkel en jullie de vouchers en de vliegtickets en instructies meegegeven voor het online inchecken en eventueel stoelen te reserveren (tegen betaling) in de online omgeving van de luchtvaartmaatschappij (lees: via Transavia).

Al met al hopen wij natuurlijk wel dat jullie een heel fijne tijd heb gehad met elkaar in het Smartline Jazmines in Torremolinos in Spanje, met mooi weer en mooie herinneringen, en uitgerust thuis zijn gekomen.

Helaas hebben ook wij geen oplossing om schemawijzigingen van vluchten te voorkomen. Was het maar waar, dan waren een heleboel mensen geholpen. Wel hebben we de mogelijkheid jullie op eerste gelegenheid te informeren. Helaas waren er geen andere passende vluchten meer beschikbaar.

Nogmaals wil ik jullie bedanken voor jullie eerlijke feedback.

Krista Maring

Heeft op 05 augustus 2017 om 00:56 geantwoord

Helaas heeft het reisbureau een andere visie op het gebeuren dan wij hebben ervaren. Er werd niet aangeboden om binnen te wachten; het was wel duidelijk dat als we dat zouden doen, dat storend zou werken. Wij hebben daarom een tijdje buiten gewacht, maar het was wel duidelijk dat het nog wel even kon duren, vandaar dat we toch maar eerst naar huis zijn gegaan.
Er wordt gedaan of er 9 dagen van tevoren over is geïnformeerd, maar ik weet hier niet van. Ik heb het zelf opgemerkt bij het afhalen van de reisbescheiden. Ik verwacht inderdaad dat dit wordt gemeld door het reisbureau als je persoonlijk boekt. Dit is niet gedaan. Bovendien vind ik 9 dagen rijkelijk laat als je al een half jaar eerder hebt gereserveerd. Ook zijn wij niet op dit risico gewezen bij het boeken, waardoor wij het ook niet verwacht hebben.
Wellicht is er gemeld dat er tegen betaling stoelen gereserveerd konden worden, maar voor 6 personen kost dat nogal extra, waardoor wij daarvoor niet hebben gekozen. Er was echter ook vanaf 48 uur de mogelijkheid om gratis stoelen te reserveren. Hier zijn wij bij toeval achter gekomen en is blijkbaar bij u ook niet bekend, want dit meld u hier niet. Dit soort dingen zou ik ook als een stukje service van het reisbureau verwachten.
Ik begrijp natuurlijk dat u niet alles in de hand heeft, ook niet als reisbureau, maar het stukje dienstverlening dat ik verwacht had door persoonlijk te boeken in plaats van via internet heb ik helaas niet gevonden en uit uw reactie merk ik dat hierin ook geen verbetering valt te verwachten.
Dat vind ik erg jammer voor u, want dat is wat ik bij het inbrengen van mijn klachten voor ogen heb gehad: Wat niet gemeld wordt, kunt u tenslotte zeker niet veranderen.

Bericht van D-Reizen

2 weken geleden - Beste A. Molenaar, Allereerst wil ik u inderdaad bedanken voor de genomen moeite om een reactie te plaatsen. Alleen hierdoor kunnen wij onze service en kwaliteit verbeteren. Juist de dienstverlening en de toegevoegde waarde van onze reisbureau's staan hoog in het vaandel.Ik heb dit dan ook zorgvuldig onderzocht en besproken. Ik wil U nogmaals bedanken voor de feedback. Vriendelijke groet, Masha van D-reizen

Alle klachten die gemeld zijn door amuserie