Klacht: Geen restitutie of compensatie van betaald bedrag aan dinercheque

op 27 juli 2016 over ING in de categorie Banken

Oktober 2015 dinercheque Humprey’s gekocht in Rentenpuntenwinkel met bijbetaling van €25,95. In april 2016 nam Humprey’s de cheque niet aan, deze bleek maar geldig tot 1 maart, dus maar 6 maanden. Restaurantmedewerker vertelde dat zij na 1 maart geen geld meer van ING zouden krijgen. ING schriftelijk gevraagd om terugstorting van €25,95 of aanbod van coulanceregeling. Geen reactie, daarna gebeld en kreeg toen per mail antwoord dat geen restitutie gegeven wordt omdat bon ’n geldigheidsdatum had. ING strijkt dus zonder er iets voor te hoeven doen zomaar mijn €25,95 op. Bovendien is er nu toch een regeling dat dit soort cadeaubonnen twee jaar geldig moeten zijn!

Mijn ingeleverde rentepunten hoef ik niet terug maar ik wil wel mijn voor de dinercheque betaalde € 25,95 retour of tenminste een redelijke compensatie hiervoor.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 28 juli 2016 om 09:33 geantwoord

Goedemorgen,

Goed dat u hierover contact met ons zoekt. Ik begrijp dat uw verzoek in behandeling is genomen en het verzoek tot restitutie is afgewezen, omdat de cheque niet (meer) geldig was op het moment dat u deze probeerde te verzilveren in het restaurant.

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is geweest, echter bent u bij aankoop van de dinercheque ingelicht over de uiterste geldigheidsdatum van de cheque. Om die reden kunnen wij u geen compensatiebedrag vergoeden.

Ik vertrouw erop u hiermee te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Klacht.ING