Klacht: Geen restitutie ivm max bereikt

MartijnVoesenek op 01 september 2021 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

UIk krijg de volgende melding: U kunt via Mijn NS helaas geen aanvraag meer indienen voor restitutie van een vergeten check in of check uit, omdat uw maximum aantal voor online aanvraag is bereikt..

Ik heb een zakelijke kaart. Ik reis vanuit Reisbalans. Stuur me alsjeblieft niet van het kastje naar de muur, want ik weet dat Reisbalans dit niet kan oplossen. Met deze zakelijke kaart krijg je automatisch van de NS een boete als je incheckt, direct weer uitcheckt en direct vervolgens weer incheckt. Op deze manier heb ik al meerdere keren een boete ontvangen van 20 euro. Vervelend natuurlijk. Maar de eerste paar keer was het ook weer geen grote ramp, want toen kon ik het restitutie terugvragen via uitcheckengemist. Maar nu zit ik volgens die website aan mijn maximum. Hopelijk kunnen jullie regelen dat ik alsnog restitutie krijg. Ik heb op 17 augustus gereisd van Etten-Leur naar Breda. Bij Breda wilde in uitchecken. Ik heb mijn zakelijke kaart tegen het poortje aangehouden, maar helaas ging het poortje niet open, terwijl ik wel was uitgecheckt. Op dat moment wist ik dit dus niet zeker. Dus ik nogmaals mijn kaart er tergen houden zodat ik langs dat poortje kon. Maar hierdoor werd ik opnieuw ingecheckt, terwijl ik slechts wilde uitchecken en door het poortje wilde. Dus: voor het uitchecken, inchecken, uitchecken vlak achter elkaar op Station Breda heb ik automatisch 20 euro boete gekregen. Afgelopen jaar heb ik al meerdere keren lopen prullen met die kaart, waardoor er automatisch een boete ontstond. Vervelend, maar ik kreeg wel altijd mijn geld terug. Maar nu is het wel een serieus probleem, want nu kan ik niet eens restitutie aanvragen. Via Reisbalans kan ik niks regelen, want zij verwijzen mij door naar de NS / uitcheckengemist. Dus hopelijk kunnen jullie dit recht zetten.

Restitutie klaar zetten voor die 20 euro boete. En ervoor zorgen dat er niet zomaar een automatisch een boete wordt gegeven als er gepruld wordt bij de in- en uitcheck-poortjes.

Reactie van de melder van de klacht MartijnVoesenek

1 jaar geleden - Ik heb gekeken bij de andere laatste paar klachten van NS en het valt me op dat de NS niet reageert op die klachten. Nu ik deze klacht hier gemeld heb, vraag ik me af of de NS hier überhaupt wel iets mee doet? Groetjes, Martijn (schrijver van bovenstaande klacht)

Alle klachten die gemeld zijn door MartijnVoesenek