Klacht: Geen reserveringsnummer en pincode ontvangen

op 14 februari 2018 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Deze brief heb ik op 7-2-2018 naar Booking.com gestuurd.

Eind augustus 2017 reserveerde ik bij Booking.com Hotel La Torre SPA & Restaurant te Sauze d’Oulx van 01/01/2018-06/01/2018.
Omdat ik hier GEEN bevestiging op kreeg (dus ook geen bevestiginsnummer en geen pincode) NIET van Booking.com en of Hotel La Torre heb ik op 18/09/2017 een ander accomodatie geboekt, nl. Chalet Chez Nous te Sauze d’Oulx voor periode van 31/12/2017 – 06/01/2018. Zoals ik van Booking.com gewoon was kreeg ik hierop gelijk een mail met een bevestigingsnummer 1852099075, pincode 3265. Dus zijn wij in de geboekte periode naar Chalet Chez Nous gegaan en ingecheckt op 30/12/2017.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik op mijn vakantieadres Hotel Chez Nous op 02/01/2018 een mail van Hotel La Torre waar we waren.
Mijn partner heeft gelijk telefonisch contact opgenomen met Booking.com; hij heeft hier op geantwoord dat we niet ingecheckt hebben omdat er eind augustus 2017 na te boeken geen reserveringsbevestiging was gekomen en we een andere accomodatie hadden geboekt. Nl. het hotel waar we op dat moment verbleven ; Hotel Chalet Chez Nous (ook bij Booking.com geboekt)

2 dagen later ontving ik een mail van jullie (met een reserveringsnummer ?!) :

Van: Booking.com Customer Service
Verzonden: donderdag 4 januari 2018 17:16
Aan: cdeletter@telfort.nl
Onderwerp: Hotel La Torre SPA & Restaurant (1754.114.413)

Wat heel vreemd is dat op mijn account Hotel La Torre NIET tussen “mijn reserveringen” staat !

In deze mail komt het er op neer dat Booking.com weinig voor ons kan doen en het bedrag van 1956 euro is en blijft betaald van aan mijn account gelinkte creditcard ; Mastercard •••• 4299. (Geeft ons geen goed gevoel meer)
Als compensatie kunnen wij tot een maart 2018 alsnog naar dit hotel gaan.
Maar dit is dus niet de bedoeling. Onze wintersportvakantie was in die periode / kerstvakantie. Daar hadden we voor gespaard!
Als jong gezin, met 2 kinderen, ik een full-time baan en mijn partner met een eigen restaurant, kunt u wel begrijpen dat wij geen tijd hebben om voor 1 april 2018 vakantie te nemen, ook financieel is dit ook niet echt mogelijk.

Op 14 februari nadat ik op dit bericht geen bevestiging of wat dan ook heb gekregen heb ik telefonisch contact met Booking.com op genomen. Zeker met het de problemen die we nu hebben; ook door geen bevestiging te krijgen! Ik kreeg hier een heel verhaal dat ik tijdens mijn boeking eind augustus 2017 de data veranderd heb en hierdoor een bevestiging heb gegeven. Ik snap van heel dit verhaal niks. Dan zou ik alsnog toch een (2de) bevestiging moeten krijgen. Ook was de uitleg waarom dit hotel niet in mijn reserveringen staat niet helemaal duidelijk: genius geboekt ?! (zie bijgesloten foto)

Op mijn verzoek zal Josephine van Booking.com nu naar hotel La Torre het verzoek versturen om de “reservering” om te zetten naar de Kerstvakantie 2018.

In ieder geval Booking.com kan niks voor ons doen: 1956 euro zijn van onze creditcard afgeboekt en blijven dat.

Ook Interpolis kan niks voor ons doen daar ik toch een reis- en annulering en rechtsbijstand verzekering heb.

In 1ste instantie wil ik graag de 1956 euro teruggestort op onze rekening.
OF anders onze vakantie "verzetten" naar de kerstvakantie 2018.

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lieke56