Klacht: geen reactie na melding defect scherm

op 18 december 2012 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Beste,

Ik heb 2 weken geleden een samsung smart tv gekocht bij electroworld
echter thuis merkte ik dat de tv veel last had van clouding(witte vlekken) en een verticale streep aan de zijkant van het scherm. ik ben hierop trug gegaan naar de winkel die mij aangaf hier niet over te gaan maar samsung
omdat ik anders een nieuw toestel kreeg en hun de gerapareerde met een open doos.
Dus ik Samsung support gebeld waarna ik een mevrouw aan de telefoon kreeg waar ik het verhaal aan uit legde.
en ze herhaaldelijk zei dat backlight bleeding niet onder de garantie viel. en ik steeds zei dat dat niet per definitie mijn probleem was en hoe vervelend ik het wel niet vond dat een duur product niet naar behoren werkt.
Waarop ze zei : wat u wilt meneer ik ben geen monteur.
Dit vond ik behoorlijk onvriendelijk en ze vroeg me fotos te maken van mijn tv en ik zou binnen 3 werkdagen iets te horen hebben gekregen.
tot nu toe heb ik nog niks gehoord.
ik heb gebeld, gemaild (2 x), op en neer naar de winkel.
Ik vind dit zeer vervelend en niemand rijkt me ook maar een passende oplossing toe.

Reparatie/vervanging tv.

Reactie van de melder van de klacht pauljh

6 jaren geleden - Update : heb antwoord van samsung gekregen , dat ik meerr info over backlight bleeding wilde , dat wil ik niet ik wil dat dit opgelost word , ik heb duidelijk aangegeven dat dit steeds erger word , en die streep aan de linkerkant van mijn scherm heet banding. Lijkt me niet dat dit binnen de norm valt omdat dit simpelweg een defect is....

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Bericht van Samsung

6 jaren geleden - Beste Pauljh, Het is inderdaad een goed idee om digitale foto's te maken van de vlekken en de verticale streep aan de zijkant van het scherm. Die zouden bij een eventuele reparatie nuttig kunnen zijn. Uit uw bericht maak ik op dat u in een eerder stadium met de winkel contact heeft gehad over een inruiling. Waarom is dit niet doorgegaan ? De reactie van onze helpdesk hangt er o.a. van af hoe het probleem wordt omschreven. Backlight bleeding wordt inderdaad niet gedekt door fabrieksgarantie. Het betreft een producteigenschap die zijn oorsprong vindt in de verlichting van achteraf van het scherm. Is de verticale streep op alle bronnen zichtbaar ? Via de zelfdiagnose functie kunt u vaststellen of dit probleem zich voordoet op alle signaalbronnen. Vervolgens kunt u een firmware update proberen uit te voeren. Voor uw ES7000 is de laatst beschikbare versie 2003.4. Dit zou het probleem kunnen oplossen. Mocht dit niet lukken dan adviseren we een reparatie via: www.samsung.nl. Kies daar het item >Service en >TV Service aanvraag. Ruud Samsung Webcare

Reactie van de melder van de klacht pauljh

6 jaren geleden - Beste Ruud, Bedankt voor je snelle reactie . Heb inderdaad fotos gemaakt en ook naar de helpdesk gestuurd (info@samsung.nl) ze stelde vast dat de vlekken(clouding) binnen de norm vielen. Die verticale band echter niet en raadde mij inderdaad aan om de firmware te updaten. Echter had ik dit al vermeld aan de telefoon , waaruit ik concludeerde dat er niet echt werd geluisterd naar wat ik zei. Tevens heb ik de instellingen dusdanig verandert en op andere signaalbronnen gezet wat het probleem niet verholpen heeft. ze gaven me per mail aan dat ik als ik geen succes had weer telefonisch contact moest zoeken terwijl ik dat in de eerste instantie dus ook al gedaan had. Nog even terugkomend op uw vraag over de verkoper. Ik had fotos genomen van het probleem en was er terug mee gegaan naar electroworld waar ik het product heb gekocht. De verkoper zei dat ze dit probleem niet herkende en dat het nieuw voor hun is. en dat ze deze tv niet terug konden nemen omdat als het opgestuurd werd voor reparatie ,ik een nieuwe zou krijgen en hun dan de gerepareerde versie met open doos zouden terug krijgen en ze die dus alleen maar als showmodel konden gebruiken in de winkel. Wat ik vreemd vond omdat ik het product heb gekocht bij die winkel en ik verwacht een degelijk product als ik iets koop. Ze zeiden dat alles altijd via samsung loopt en hun daar over gaan en dat er een snelle service is en dit probleem snel opgelost zou worden. En nu zit ik dus met mijn handen in het haar. Feit blijft dat ik een defect product gekocht heb voor een substantieel bedrag. Als ik een reparatie aanvraag doe welke garantie heb ik dat er nu ook daadwerkelijk wat word gedaan en ik niet weer alleen veel tijd kwijt ben aan het regelen hiervan?

Bericht van Samsung

6 jaren geleden - Beste Pauljh, Wij willen u adviseren om het toestel ter reparatie aan te bieden, dit kan op de volgende manieren: Via uw verkooppunt, via onze website: www.samsung.com > Service > TV service aanvraag, of via onze telefonische klantenservice: 0900-72678646. Houdt er wel rekening mee dat dit kosten met zich mee kan brengen. Rekesh Samsung Webcare

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 20 december 2012 om 17:47 geantwoord

Beste Pauljh,

Houdt er wel rekening mee dat dit kosten met zich mee kan brengen.

Rekesh
Samsung Webcare

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Samsung beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door pauljh