Klacht: Geen onderdlen leverbaar voor bandschuurmachine , gekocht 1in 2013

op 06 september 2016 over Lidl in de categorie Supermarkten

In 2013 een bandschuurmachine Parkside PBS 600 A1 gekocht.
Na weinig gebruik zijn er onderdelen kapot. Ik maak geen aanspraak op garantie, maar heb de onderdelen via Comperrnass/Lidl (service dienst voor dit product, foto,s gemaakt als bijlage en per mail besteld. 4 weken na de gezonden mail, ontvang ik een mail rechtstreeks van Lidl, sorry voor het ongemak, maar u krijgt zo spoedig mogelijk bericht direct van Comperrnass . Nu na 2 weken na de mail van Lidl ontvang ik een mail van Comperrnass met de mededeling sorry de onderdelen zijn voor dit type machine niet meer leverbaar.????

Het apparaat is zonder (nieuwe) vervangende onderdelen waardeloos, niet bruikbaar, Lidl kan niet leveren, ondanks dat Lidl een nazorg plicht heeft ( voor apparaten en machines is dat 10 jaar voor onderdelen. (EU regels.)
Ik wil 1/3 van de nieuwprijs bijbetalen, voor een nieuw exemplaar.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 13 september 2016 om 14:27 geantwoord

Heeft op 13 september 2016 om 15:30 geantwoord

Leuke mede deling van Lidl, de klacht is in het geheel niet opgelost.!!
De service partner van Lidl, heeft nooit gereageerd, ook nu niet.!

Wat verder te doen.?

Reactie van de melder van de klacht Ceesfoppe

4 maanden geleden - Waarschuwend advies aan alle (toekomstige) Lidl klanten als je elektrisch/mechanische service gevoelige apparatuur koopt bij Lidl, Indien er na de garantie tijd gebreken ontstaan, en je wilt zelf je apparaat repareren, den is het onmogelijk onderdelen (tegen betaling) te kopen, zo is mijn ervaring. Ik wacht na 3 maanden nog steeds op een reactie van Lidl.

Alle klachten die gemeld zijn door Ceesfoppe