Klacht: Geen naamswijziging bij bijzondere omstandigheid

op 19 september 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

M\’n moeder is al sinds november 2015 ernstig terminaal ziek. Ze heeft bestralingen hiervoor ondergaan en voelde zich in maart/april 2016 wel weer goed genoeg om een vakantie te boeken naar Curacao. M\\\\\\\’n zus heeft vervolgens een vlucht geboekt met heenreis 6 oktober en terugreis 26 oktober.

Nu is in augustus jl. gebleken dat mijn moeder chemo-behandelingen moet ondergaan om der leven te verlengen. Hierover is geen twijfel mogelijk. Dit nieuws kregen wij 27 augustus te horen, maar de vervaldatum voor het wijzigen van de vlucht was 26 augustus.

We hebben vervolgens gelijk 27 augustus contact opgenomen met de klantenservice. Toen kregen we te horen dat de vlucht omgeboekt kan worden, maar de kosten ongeveer ongelijk gelijk zijn als een nieuw ticket boeken later.

We hebben meerdere malen contact opgenomen en werden telkens bot en te direct toegesproken dat het niet toegestaan is om een vlucht te wijzigen. In alle gevallen is door de medewerker overlegd met een leidinggevende/manager en die persoon kwam gelijk met het antwoord: nee in dit geval gaat het niet om bijzondere omstandigheden.

Nu hebben wij ons er bij neergelegd dat de vlucht niet omgeboekt kan worden, maar willen wij graag een naamswijziging maken zodat ik nu mee kan in de plaats van m\\\\\\\’n moeder.
Zo zijn we niet al het geld kwijt voor ons gevoel en hopen we van deze situatie nog iets positiefs te maken.

Vandaag, 19 september, heb ik nogmaals contact opgenomen over de naamswijziging. Na een uur aan de telefoons gezetten de hebben kwam het antwoord weer niet verder dan: niet mogelijk, geen bijzondere situatie.

De enige vraag die bij mij opkomt is wat dan wel een bijzondere situatie is?

We kunnen van de behandelende oncoloog een brief krijgen over de hele situatie. Dit moet naar m\\\\\\\’n mening genoeg zijn om als bewijs te gelden dat het in dit geval om een bijzondere situatie gaat.

Ik ben pas tevreden over de service van Tui als de naam is gewijzigd.

Het argument dat meerdere malen naar boven is gekomen over bijzondere situatie is nooit geargumenteerd kunnen worden door uw medewerkers aan de telefoon.

Daarnaast wil ik ook graag contact, via de telefoon of mail, hebben met een medewerker die mij echt kan helpen met de situatie. Iemand die gaat over wanneer er gesproken kan worden over bijzondere omstandigheben.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MarliesvdEnde