Klacht: Geen mondkapjes ( zie foto Volkskrant d.d. 01-07-2020)

Ans Lodewijks op 01 juli 2020 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Wij, echtpaar ‘in de kwetsbare leeftijd’ en zeer voorzichtig met de1,5 meter afstand, hadden bedacht dat we voorzichtig weer met de trein zouden gaan reizen. ( noodzakelijke reis).
Wij hebben twee jaar geleden de auto ingeleverd en reisden met de trein. Dat verliep goed, op enkele ongeregeldheden na.
Wie schetst onze verbazing bij het zien van de foto vandaag (2-7) in de Volkskrant dat er van de 3 passagiers, 2 geen mondkapje droegen. Ook heeft een kennis in de trein gezien dat een medepassagier in de trein zat te eten met de triomfantelijke mededeling: ‘Zo hoef ik toch geen mondkapje op’.
Is dit beleid? En is dit verplicht stellen van het dragen van een mondkapje? En kom nu niet aanzetten met ieders eigen verantwoordelijkheid. Het is gebleken dat niet iedereen die neemt. Als NS mondkapjes verplicht stelt, moet men ook handhaven.
Wij gaan deze week eens op het perron kijken óf en hoe men gebruik maakt van de mondkapjes. Als wij daar geen goed gevoel over krijgen vervolgen wij onze tocht naar de autohandelaar…
Ik weet dat er meer mensen zijn, ouderen, die nu per trein reizen, maar overwegen weer een auto aan te schaffen.
Als Dhr van Boxtel op TV zegt dat hij hoopt dat de passagiers terugkeren, zou hij er eens mee kunnen beginnen dat het NS beleid uitgevoerd werd!
In de politiek gaat de stemmer bepalen wie er op een stoeltje In de Tweede Kamer komt. Dan zou NS ook eens kunnen luisteren naar zijn. ‘ Dichter bij de mensen’ , heet dat.

Nu niet dus.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ans Lodewijks