Klacht: Geen internet en bellen meer

Gerrie2 op 07 november 2014 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

-11-2014 heb ik de gehele dag gebruik kunnen maken van de telefoon en in de avond heb ik nog kunnen bellen.
03-11-2014
Toen ik maandag thuis kwam van mijn werk zag ik dat mijn huistelefoon het logo liet zien van contoleer uw telefoonaansluiting en er brandde een rood lichtje op mijn modem van tele2. Natuurlijk direct via mijn mobiel naar tele2 gebeld. Daar constateerde zij na wat proeven met het modem o.a. het aan en uitzetten dat er wel signaal in de woning kwam, dus moest het aan de binnenleiding of aan de modem liggen.
Er werd een afspraak gepland voor 10-11-2014 tussen 12:00 en 17:00. Een monteur van tele2 zal het modem en de binneninstallatie komen controleren. Als het aan de binneninstallatie zou liggen zou ik zelf de rekening moeten betalen. Ik vond het wel erg lang duren dat er zo laat een monteur zou langs komen, maar wat kon ik anders dan het te accepteren.
Op 04-11-2014
Kreeg ik van mijn collega die vroeger bij KPN heeft gewerkt een tip om de binnenkabel te controleren. Je sluit de modem rechtstreeks aan waar de kabel van KPN binnenkomt. Als het dan nog niet werkt, dan ligt het aan de kabel van KPN of evt het modem. In de middag heb ik deze controle uitgevoerd, maar nog steeds geen verandering. Er brandt nog steeds een rood lampje. Ik heb opnieuw gebeld naar Tele2 en die vertelde direct, dat er een verkeerde diagnose was gesteld en dat er een monteur van KPN moest komen. De eerder gemaakte afspraak van 10-11-2014 komt te vervallen. Dezelfde middag word ik om 15.30 door KPN gebeld en heb een afspraak gemaakt voor de volgende dag tussen 10:00 en 12:.00. Na het controleren van mijn afspraken op mijn werk stemde ik toe dat ik vrij zou nemen, zodat ik aanwezig kan zijn.
Op 05-11-2014
Om 10.45 word ik gebeld door een monteur van KPN. De monteur vertelde mij, dat hij het probleem had gevonden. Het lag in de centrale (poort die niet meer open stond ?). Ook liet hij mij weten, dat ik niet thuis hoefde te zijn. Hij moest eerst een ander formulier invullen. Ik vroeg hem wanneer het probleem zou zijn opgelost en hij gaf als antwoord, dat dit nog dezelfde middag laat, of ander de volgende ochtend.
Op 06-11-2014
Ongeveer om 14.30 uur heb ik tussen mijn werk door gecontroleerd, of mijn telefoon het weer deed maar helaas nog steeds een rood lampje. Opnieuw Tele2 gebeld en degene die ik aan de telefoon had reageerde van; hé is het nog steeds niet opgelost? Nee, want anders had ik toch niet gebeld dacht ik. Toen ik hem vertelde dat er iets in de centrale niet goed was gaf hij aan dat dat wel 10 werkdag zou duren. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik door dit antwoord wel erg teleurgesteld was. De medewerker vertelde mij, dat ik mijn niet genoten vrije dagen kon terugvorderen, maar daar zit ik toch niet op te wachten. Ik wil gewoon internet en telefoon hebben. Wat kon ik weer anders dan het gewoon accepteren als dit de werkwijze bij Tele2 is.
07-11-2014
Gebeld om 10:10 naar KPN, of zij mij meer informatie konden geven over de eerder gemelde 10 werkdagen, welke nodig zouden zijn. Ik kreeg het antwoord, dat deze termijn wel heel erg lang was en bijna onmogelijk was en adviseerde mij om maar weer te bellen met Tele2.
Ik heb toen weer om 12: 48 naar Tele2 gebeld en hoorde dat de klacht bekend was bij Tele2, maar dat zij hier helaas niets aan konden doen.
Ik heb natuurlijk mijn ongenoegen uitgesproken aan de medewerker de vraag gesteld; stel dat ik nu over zou stappen naar KPN zal dit dan ook 10 werkdagen duren, voordat ik internet en telefoon heb?
Nu heb ik het gevoel geuit dat de Tele2 afnemers toch langer moeten wachten als het probleem bij KPN zit. Ik ben immers geen klant bij KPN. De medewerker dacht er ook zo over (staat op de band als het goed is).
Ik heb totaal niets veranderd aan mijn stroomkabels en de stoom is er ook niet af geweest, dus de schuld ligt niet bij mij.
Ik voel mij na vele jaren als trouwe klant, eerst Zonnet toen Versatel en nu Tele2 dus niet serieus genomen. Het is niet meer van deze tijd, dat ik als klant zo lang moet wachten. Tele2 schat op dit moment in, dat de klacht op 14-11-2014 of 17-11-2014 zal zijn opgelost.
Ten overvloede merk ik dus nog op, dat als ik er zelf niet achter aan had gebeld; ik zou hebben moeten wachten tot de eerder geplande datum van 10 november 2014, waarbij de monteur had moeten constateren, dat hij alsnog KPN had moeten inschakelen en ik dan opnieuw 10 werkdagen zou moeten wachten, totdat het zou zijn opgelost. Mijn reactie is dus: is dit nu Tele2 klantvriendelijkheid?

Dat er met spoed deze klacht word opgelost

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door