Klacht: Geen halters en gewichten in groepsruimte voorburg en katwijk

op 27 augustus 2018 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik heb jaren bij basic fit de werf gesport, waar ik altijd naar volle tevredenheid de groepslessen heb kunnen doen. Onlangs ben ik naar Wassenaar verhuisd en sindsdien sport ik bij basic fit Voorburg en Katwijk. Bij beide vestigingen staat het volledige programma met virtuele lessen op de website. Maar in de groepslesruimte zijn op een paar matten na de benodigdheden voor sommige lessen niet te vinden. Voor de barbell strength zijn bijv barbells en gewichten nodig….die niet aanwezig zijn in beide vestigingen. Het lijkt me niet de bedoeling dat ik zelf met een halter en gewichten naar de groepsles moet gaan om het lesje te kunnrn volgen. Ik vind het erg vervelend dat ik een aantal lessen niet kan volgen en om het wel te kunnen volgen 35 minuten in de auto moet zitten naar een BF waar de groepsruitme wél uitgerust is met de standaard voorzieningen. Ik vind het niet terecht dat ik betaal voor een abonnement waarin ik virtuele groepslessen moet kunnen volgen en dat dit in de praktijk niet mogelijk blijkt te zijn op meerdere locaties.

Ik ben tevreden op het moment dat de groepsruimtes standaard voorzien zijn van de materialen die nodig zijn om de groepslessen te volgen, zoals halters, gewichten en losse steps.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 31 augustus 2018 om 11:33 geantwoord

Hi Stephanie,

Bedankt voor jouw bericht.

Wat vervelend dat je door het ontbreken van materialen in de groepsleszaal beperkt wordt in het volgen van de lessen! Voor nu kan ik je slechts voor de club Voorburg uitleggen waarom dit het geval is. De bovenburen van de club hebben meerdere keren geklaagd over geluidoverlast vanuit de groepsleszaal. Om die reden is er een tijd geleden in overleg besloten om alle lessen waarbij gewichten nodig zijn van het rooster af te halen. Het gebruik van gewichten is dan ook niet toestaan in de groepsleszaal. Dit staat ook aangegeven op de deur.

Waarom het in Katwijk het geval is, weet ik helaas nog niet. Ik heb meerdere keren geprobeerd de clustermanager van Katwijk te bereiken, maar helaas nog zonder succes. Zodra ik hier meer over weet, hoor je het van me!

Hopelijk kun je desondanks nog plezier halen uit het sporten bij deze clubs!

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groeten,

Sabina van Basic-Fit.