Klacht: Geen geld na pinnen wel afgeschreven

op 09 oktober 2017 over ING in de categorie Banken

Gepind bij de bank pas wordt ingeslikt geen geld…..maar wordt wel afgeschreven……

Volgens ing wordt het opgelost…..
Maar na 5 weken en 15x bellen nog steeds mijn geld niet terug!

Zo behandeld ing dus zijn klanten…..

Als ik eindelijk mijn geld terug krijg.... en ing inziet dat ze fouten makrn

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 09 oktober 2017 om 21:47 geantwoord

Dag Patricia,

Wat naar zeg! Wanneer er geen geld ontvangen wordt, maar wel van jouw rekening afgeschreven dan wordt dit vaak binnen 3 werkdagen alsnog hersteld. Elke transactie is eerst een reservering, die hoort te verdwijnen wanneer de transactie niet afgerond is. Gebeurt dit niet, maar wordt de transactie een definitieve boeking? Dan moet het binnen 3 werkdagen hersteld worden door middel van een bijschrijving.

Gebeurt ook dat niet? Dan kan er een boekingsonderzoek opgestart gaan worden. Je ontvangt dan schriftelijk of telefonisch bericht over de uitslag van het onderzoek. Begrijp ik het goed dat dit onderzoek al opgestart is, maar dat je lang op de uitslag aan het wachten bent?

En is dit voorgekomen in Nederland of bij een bank in het buitenland?

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Patricia boele

1 week geleden - 15 x over de telefoon vragen om uitleg vervolgens wordt je ruim 30 min in de wacht gezet... maar via deze site ineens wel reageren!

Bericht van ING

1 week geleden - Hoi Patricia, Fijn om te horen dat de betaling inmiddels retour is! Het is inderdaad zeker niet de bedoeling geweest dat dit 5 weken op zich heeft laten wachten. Nogmaals excuses daarvoor! Wanneer het om een opname bij een buitenlands geldautomaat gaat, zijn wij achter de schermen nog in gesprek met de buitenlandse bank. Hierdoor moeten we inderdaad aangeven dat dit nog niet definitief is. Zodra we het laatste woord van de buitenlandse bank hebben ontvangen, krijg je van ons uiteraard weer bericht :) Vriendelijke groet, Ronnie ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Patricia boele

1 week geleden - Meneer het gaat niet om een buitenlandse trandactie! Luister eens naar de klant! Ik heb gewoon 5 weken geleden in Nederland Gepind!

Heeft op 10 oktober 2017 om 12:09 geantwoord

Dit is in nederland gepind...

Bericht van ING

7 dagen geleden - Hoi Patricia, In je berichten heb ik niet kunnen vinden of heet een nationale of internationale opname betrof. Bedankt voor je toelichting :) Nogmaals excuses voor het lange wachten, dit is zeker bij een opname binnen Nederland niet de bedoeling. Uiteraard nemen we dit mee, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen :) Vriendelijke groet, Ronnie ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Patricia boele