Klacht: Geen enkele reactie op bedroevend langzaam mobiel internet

op 09 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Sinds eind nov 2011 heb ik bij Vodafone een iPhone 4S en abb Bel+SMS+Web Smart 150. De snelheid via 3G is altijd bedroevend traag. Een tekstpagina laden of de treinenloop checken duurt minutenlang of gaat helemaal niet.

Hier volgen enkele metingen van de 3G ontvangst, gemeten met de app Speedtest.nl
7 juni: download 1.19 mbps, upload 0,02 mbs, ping 126
9 juni: download 0,03 mbps, upload 0,00 mbs, ping 917
27 juni: download 1.19 mbps, upload 0,00 mbs, ping 75

Dekking GSM ook heel slecht. Kan in huis niet bellen terwijl ik in een groen gebied woon (postcode 2597 PV). Vaak: ‘Geen service’, ook in de tuin.

Ben verschillende keren bij de Vodafone winkel langs geweest. Daar kijkt men mij meesmuilend aan. Langzaam internet? “Nee, daar is ons niets van bekend. Dat ervaren wij niet zelf, dat horen wij niet van andere klanten en daar kunnen wij verder ook niks aan doen.”

Heb twee maal een mail met voorgaande inhoud gestuurd naar de klantenservice. Geen reactie! Grote schande!!!!

Op z\'n minst een reactie waarin mij wordt uitgelegd hoe dit mogelijk is. En vervolgens het verstrekken van sneller mobiel internet.

Bericht van Vodafone

5 jaren geleden - Beste M@VF, Bedankt voor het aangeven van je klacht. ik zie dat je klacht inmiddels is behandeld. Ik hoop dat deze naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Jeannette Medewerker Klachtafhandeling

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Vodafone

Heeft op 07 september 2012 om 16:16 geantwoord

klacht is reeds behandeld

Reactie van de melder van de klacht M@VF

5 jaren geleden - Na enige discussie gaf Vodafone gaf toe dat de kwaliteit van hun product in de postcodegebieden waar ik mobiel wil internetten ondermaats is. Er is voortijdige beëindiging van het contract voorgesteld, wat ik heb geaccepteerd. Ik werd daarbij vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Ik kreeg bedenktijd en een rechtstreeks nummer waar zonder noemenswaardige wachttijd en doorkiesmenu werd opgenomen. Er werden mij meerdere opties geboden. Contractverbreking zonder verder verplichtingen op elke door mij gewenste datum. Al dan niet met overname van het toestel. Ik ben tevreden over deze afhandeling. Blijft dat ik het kwalijk vind dat het nodig was een klacht in te dienen en dat het allemaal zo enorm lang moest duren. Verder vind ik het des Vodafone’s dat de overgang ivm nummerbehoud naar een andere provider weer zo lang moest duren dat ik toch weer een week een dubbel abonnement heb gehad.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vodafone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door M@VF