Klacht: Geen annuleringsbevestiging ontvangen

op 11 juli 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Onlangs heb ik twee nachten (7 t/m 9 juli 2017) B&B Aan de Singelgracht in Breda gereserveerd via Booking.com. Ik kon kosteloos annuleren t/m 4 juli 2017. Op 3 juli heb ik contact gehad met een collega van mij over de vraag of hij zondag 9 juli voor mij op mijn werk kon invallen, omdat ik dus B&B Aan de Singelgracht had gereserveerd tot en met zondag 9 juli maar die dag opeens moest werken. Dat kon helaas niet, dus heb ik B&B Aan de Singelgracht opgebeld met de vraag of ik mijn reservering kon veranderen in één overnachting (van vrijdag 7 t/m zaterdag 8 juli dus). Dat was niet mogelijk, omdat je bij deze accommodatie in het weekend alleen twee nachten kan boeken. Ik heb toen gezegd dat ik maar één overnachting kan blijven en graag wil annuleren. Vervolgens ben ik ook naar Booking.com gegaan en heb ik de accommodatie geannuleerd. Ik weet echt meer dan 110 procent zeker dat er stond dat ik geannuleerd had. Ook toen ik later op de pagina keek, stond er: ‘B&B Aan de Singelgracht geannuleerd’. Die avond (dus nog steeds 3 juli) heb ik een whatsappje naar mijn collega gestuurd om hem te bedanken voor het doorgeven, omdat ik nu nog op tijd kon annuleren. Hiervan kan ik eventueel een printscreen laten zien. Nadat ik B&B aan de Singelgracht had geannuleerd, heb ik een ander hotel gereserveerd voor één overnachting. Op maandag 10 juli krijg ik opeens een no-show mail van B&B aan de Singelgracht (?!). Er is 174 euro afgeschreven van de creditcard van mijn vriend. Vervolgens gebeld naar Booking.com waar een mevrouw mij uitlegde dat ik een annuleringsbevestiging had moeten krijgen. De enige fout die ik dus heb gemaakt, is vertrouwen op het systeem van Booking.com. Als ik in mijn account twee keer (!) heb gezien dat de accommodatie geannuleerd is, dan kan ik daar toch zeker wel op vertrouwen?! Een nachtje naar Breda heeft nu wel een hele nare (en dure) nasmaak gegeven. Ik vind het echt ontzettend vervelend dat er alleen gezegd wordt dat ik een annuleringsbevestiging had moeten krijgen. Maar het feit dat ik die niet gehad heb, is dan toch zeker een fout van Booking.com?! Vandaag nog contact gehad met Booking.com waarbij mij verteld is dat dit geen bekende fout in het systeem is en dat dit nog nooit eerder is gebeurd. Erg moeilijk te geloven. Net even op Google gekeken en ik blijk zeker niet de enige te zijn. Ik heb heel vaak hotels geboekt via Booking.com, maar als dit niet goed opgelost wordt door Booking.com, zal ik hier nooit meer gebruik van maken.

Kwijtschelden van de rekening van 174 euro.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ilse177