Klacht: geen abbo of simkaart, wel facturen van Youfone.

op 21 juli 2012 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Half december 2011 heb ik via internet een bestelling voor een abbonement met simkaart ingevuld. Daarna kreeg ik de boodschap “er is tijdens de verwerking iets misgegaan..”. Er is ook nooit een ontvangstbevestingmail door Youfone verzonden. Een week of twee/drie later heb ik een abbonement afgesloten bij Telfort, daar was ik voorheen ook bi namelijk. Eind januari/ begin februari vind ik een envelop van Youfone, met daarin een simkaart en een korte mededeling “alstublieft uw simkaart..); geen gegevens mbt abbo/voorwaarden/contact/etc, niks. En dat na ruim zes weken terwijl er nooit geen bevestigingen zijn gedaan of ontvangen. Klantenservice gebeld: “geen probleem, u heeft m niet geactiveerd en kunt hem gewoon terugsturen”.
Zo gezegd zo gedaan, dezelfde dag simkaart AANGETEKEND retour gestuurd.
Na een week maar weer gebeld om verklaring (voor de rare gang van zaken): “u gaat nog mail ontvangen hierover..).
Vandaag, 18 juli krijg ik opeens een mail van Youfone met een €19,50 factuur(?) voor abbonement/gebruikerskosten etc.

Excuses voor hun wanbeleid en bevestigen dat er geen overeenkomst tussen ons is, of is geweest.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 24 juli 2012 om 11:47 geantwoord

Abonnement geannuleerd

Reactie van de melder van de klacht BeauJeane

5 jaren geleden - Na 6(!) maanden en alle emails reageren ze nu wel na een aantal dagen, ik had dus mijn klacht al een half jaar geleden al op het net moeten zetten blijkbaar. De 'oplossing' nl "het abo is geannuleerd, en de de (onterecht en onrechtsmatige) geïncasseerde abo kosten worden retour gestort" vind ik een open deur intrappen; er was nooit sprake van een wettige overeenkomst, ik heb kosten moeten maken om een simkaart aagetekend retour te sturen, geen enkele reactie op mijn emails waarin ik vraag om opheldering in het laatste halve jaar. Nog steeds geen enkele vorm van verontschuldiging voor de rare gang van zaken. Eindconclusie: zeer slechte service die hun onbetrouwbaarheid bevestigt.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Youfone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door BeauJeane