Klacht: Geen 3G ontvangst. Kan abonnement niet annuleren.

op 06 juni 2016 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

Een bestelling geplaatst bij Typhone op 4 april voor een simonly abonnement met gsm. Iphone SE.
De telefoon was niet op voorraad en ik moest er 1,5 maand op wachten.
Op 20 mei werd het toestel geleverd. Op dinsdag 24 mei werd mijn nummer pas overgezet. Iedere keer geen 3G bereik, maar GPRS of helemaal geen bereik. De dekkingskaart van vodafone laat zien het beste bereik. Kan gebeuren dat het bereik niet goed is, maar werk dan mee naar een oplossing. Ik wil mijn abonnement annuleren.(herroepingsrecht of ..) Maar er wordt verteld dat de 2 weken voorbij zijn. Er wordt dus de datum van 6 mei aangehouden. Dat is de datum dat Hollandsnieuwe de aavraag heeft goedgekeurd van Typhone. De telefoon werd pas geleverd op 20 mei dus ik heb geen mogelijkheid gehad om binnen de 2 weken het netwerk te controleren. De instellingen zijn gecontroleerd, telefoon gereset enz.. Het ligt aan het bereik van Hollandsnieuwe (vodafone). Ik wil mijn abonnement ge-annuleerd hebben. Hiervoor had ik Simyo (kpn) en goed 3G bereik. Het kan dus wel. Typhone wijst naar Hollandnieuwe, Hollandsnieuwe wijst naar Typhone. Zeg niet dat er niets kan en kom tot een oplossing. U heeft hier niet om gevraagd en ik ook niet. Maar dit kan niet.Ik heb geen abonnement voor geen bereik.
Het kan niet zo zijn dat ik bijna 2 maanden op mijn telefoon moet wachten en dat ik er dan voor gestraft wordt. Als de telefoon er eerder was geweest (hij stond op voorraad) dan had ik zelf kunnen zien dat het bereik niet goed was. Beroep je niet op die 2 weken als de telefoon 1,5 maand later wordt geleverd! Ik wil natuurlijk tot een redelijke oplossing komen. Laten we samen denken.

- Annulering van abonnement en telefoon retour.
- Annulering van simonly abonnement en behoud toestelabonnement bij Hollandsnieuwe.
- Afkopen van de Iphone SE en het abonnement geannuleerd.
- (voor Typhone) Annulering van dit abonnement en overzetten naar bijvoorbeeld telfort (kpn) met dezelfde telefoon. Het abonnement is duurder zag ik, maar dat kan wel als ik dan goed bereik heb. Dit is alleen geld weggooien voor geen 3G bereik.
Er zijn oplossingen!

Alle klachten die gemeld zijn door Oplossing_E