Klacht: Gebreken in de woning, na 9 maanden nog niet gemaakt

op 14 mei 2021 over De Alliantie (Sociale Huur) in de categorie Verhuur, Woningcorporaties

In augustus 2020 ging ons koepelraam van de zolderraam kapot. Mijn moeder is de verhuurder en na overleg heb ik de met haar goedkeuring, ook naar de Alliantie moeten oppakken. Het regende hard en ivm lekkage zou deze kwestie worden opgelost. Keer op keer bracht ik De Alliantie hiervan op de hoogte. Het was spoed en moet gemaakt worden. Mijn moeder is overigens ziek, heeft voor de 3e keer een herseninfarct gehad en is mbt Corona een risicogeval. Mijn moeder vraagt meerdere keren dagelijks dat de gebreken gemaakt moeten worden en blijft maar herhalen en stressen. Dit terwijl ze niet in een stresssituatie mag verkeren vanuit haar dokter. Dit heb ik overigens met de Alliantie en hun onderaannemer besproken en of hun daar rekening mee wilden houden.

Buiten de koepelraam, zijn er in de keuken gebreken en in de slaapkamer van mijn zieke moeder. De ramen laten erg veel tocht door waardoor we het erg koud krijgen en veel moeten stoken. Helaas na veel heen en weer bellen, mailen, klacht indienen worden we niet serieus genomen.

Er is in 9 maanden 1 monteur geweest die een klein raampje mbt toch gemaakt, gelukkig wel goed! Een andere raam in dezelfde keuken en een deur, evenals de ramen in de slaven mijn moeder en de zolderraam zijn nog steeds niet gemaakt.

Maanden later werd mijn moeder onwel, was erg gestresst en vraag me af of het wel niet door het tramalant van De Alliantie komt!

Vanuit de onderaannemer van de Alliantie werden er zomaar afspraken gemaakt waar wij niet van op de hoogte waren. Of ze kwamen zomaar aan de deur met 2 man, zonder dat wij daar van wisten. Ook moest ik zelf zaken opmeten en doorgeven, achteraf hebben ze een monteur gestuurd die dit alsnog zelf heeft gedaan. Ze hebben mij gevraagd foto’s laten maken van de zolderraam, op te meten en via de mail door te sturen. Helaas is mijn werk voor niks geweest.

Nadat ik een klacht heb ingediend, kwam ik in contact met manager van ons regiogebied. Deze meneer vertelde de zaak series op te pakken, bood zijn excuses aan en zou de kwestie zsm oplossen. Omdat er al 9 maanden gebreken zijn in het huis, flinke lekkage is instaan op zolder (koepelraam is intussen weggewaaid en zitten zonder zolderraam) en als ons kleding vies is van vuiligheid dat binnen is gekomen/gelekt, heb ik aangegeven dT deze kosten voor de Alliantie zijn en wij we. Tegemoetkoming hiervoor willen. Hij gaf aan dat hij de beslisser was voor de hoogte van een tegemoetkoming en zou hier naar kijken. Overigens hebben we een raamverzekering en een extra verzekering voor gebreken, als er iets kapot is, dan zou Alliantie a direct moeten komen. Helaas zien we dit niet.

Afspraak was dat de manager de kwestie met onderaannemer zou besproken en zsm een afspraak zou inplannen. De aannemer bevestigd de afspraak dan ook naar hem en naar ons, zodat de manager van de alliantie, dhr. M. G. Hetgeen in de gate kon houden.

Er ging wederom 8 dagen overheen, ik hoorde maar niet en mailde de manager. Helaas geen gehoor.

Er ging wederom weer 3/4 weken overheen, weer een klacht ingediend bij de manager en gemaild. De manager mailde mij met een collega/derde in cc, of hij deze kwestie kon oppakken, omdat meneer met vakantie gaat. Mijn moeder is een 75 jarige vrouw met 3 herseninfarcten achter de rug, maanden lang heeft ze het koud, haar zolder loopt over van lekkage en wij maar constant plakken en dichten….en me er gaat met vakantie, zonder dat hij zijn werkzaamheden op een juiste en afgesproken manier oppakt en gaat zo met zijn klanten om.

Wederom deze week weer gebeld met alliantie, gemaild ook. In contact gekomen met onderaannemer op deze kwesties zsm op te lossen. De onderaannemer mailde dat we gebeld zouden worden, vanavond nog door een spoeddienst die in ieder geval vast een noodraam plaatsen omdat het hard zou regen en de komende dagen weer veel regent.

Tot mijn grote verbazing, komen er weer 2 mensen aan de deur van mijn moeder zonder een afspraak te maken en hebben mij niet gebeld. Terwijl dat wederom de afspraak was en vanuit mail bevestigd.

Mijn moeder was alleen op dat moment thuis, ziek en is in een risicogeval mbt Corona. Het kan toch niet dat er zomaar 2 mannen aan de deur komen die ze niet kent, die vervolgens roepen om maar naar zolder te moeten voor een raam. Dit is met echt ongelooflijk aan het worden. We hebben hier veel stress aan.

Ik heb wederom weer eenklachtenmail verstuurd nav de weer niet nagekomen afspraken. Groot deel van mijn kleding is vies/nat en het tapijt ook….ook is er totaal geen zuurstof op zolder omdat het raam is dichtgeplakt. We worden er niet goed van. HELP ons aub.

Ik ben tevreden als de gebreken in het huis worden opgelost en er in ieder geval een tegemoetkoming komt voor de vuile kleding en lekkage op het tapijt!

Ook hebben we het over een plaatsen van een groter raam gehad, omdat de zonder vrij groot is en er maar een raam in zit van nog geen 26x28 ongeveer.....hier zou de Manager ook naar kijken. ik vind dat er na al deze gebeuren best een groter raam mogen plaatsen om in ieder geval mijn moeder weer een vertrouwd gevoel te geven na de Alliantie.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over De Alliantie (Sociale Huur)

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over De Alliantie (Sociale Huur) nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Yasar K.

1 maand geleden - Nog steeds niet opgelost!

Alle klachten die gemeld zijn door Yasar K.