Klacht: Geboekte vlucht april 2020 gecancelled door Corona, geen wijzigingsvlucht/vocucher/restitutie gekregen

santjekraam op 13 september 2021 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Betreft: Tickets nr. 139-4595879235 en -9236
Boekingsdatum: 28 okt 2019
Boekingsreferentie: JNYTSO
Referentie voor AerMexico van Tix: 400976039 en -6054
Trip-ID 5444645
Heenvlucht AMS-PVR, 20 april 2020 18.35 uur
Terugvlucht PVR-AMS 08 mei 19.15 uur
Mail 5 juni 2020 van Tix: Tix meldde hierin dat je direct je geannuleerde vlucht kon boeken zonder tussenkomst van de vliegmaatschappij als je het wijzigingsformulier invulde op de Tix-website. Hier hebben we even mee gewacht nog.
Mail 7 aug. 2020: Tix.nl belooft de voortgang van de gecancelde tickets te regelen met de vliegmaatschappij en geeft 2 referentienummers. Zogauw ze iets horen van AerMexico nemen ze contact met ons op. Ze wijzen weer op de mogelijkheid de geannuleerde tickets te wijzigen op de Tix website. Mail 19 november 2020: Tix meldt dat hun restitutieaanvraag afgewezen is door de vliegmaatschappij, Tix is afhankelijk van het beleid van AerMexico en kan niets doen. Wel kunnen we omboeken of wijzigen. We konden 5 vluchten invullen voor oktober 2021. Dit hebben we gedaan. We kregen geen mail terug met de data die we ingevuld hadden. Februari 2021 kregen we een mail dat alle aanvragen in volgorde van vertrek behandeld werden en dat we geduld moesten hebben en dat we geen contact met Tix moesten opnemen. Hierna niets meer gehoord.
Telefoon wordt niet opgenomen door Coronadrukte zeggen ze, doorverwezen wordt naar het contactformulier op tix.nl Dat hebben we gedaan.
Hier hebben we niets op gehoord.

Wij zijn tevreden als we restitutie van de reissom krijgen, maar dat doet AerMexico niet. Wij zijn ook tevreden met een voucher, maar we hebben het wijzigingsformulier ingevuld met 5 optionele vluchten voor okt.2021. Daarmee zijn we het voucher kwijtgeraakt volgens Tix.
Wij zijn tevreden als we de vlucht AMS-PVR in een schoolvakantie kunnen maken, liefst rond de Herfstvakantie, van 18 oktober t/m 29 oktober 2021 of van 25 oktober t/m 5 november 2021. Of in de Kerstvakantie (27 december 2021 t/m 7 januari 2022) (Werkzaam in onderwijs)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tix.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tix.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door santjekraam