Klacht: Garantierepartie grasmaaier

op 01 mei 2020 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb oktober 2018 een Powerplus grasmaaier gekocht bij Coolblue.
Drie weken geleden brak tijdens het maaien spontaan de bout waarmee het mes vastzit, en is het frame gescheurd waarmee de motor op het maaierframe is gemonteerd.
Coolbleu heeft de machine opgehaald en naar de leverancier in belgie gestuurd en na twee weken krijg ik bericht dat de machine is gerepareerd en wordt bezorgd. Wat schetst mijn verbazing? de machine is helemaal niet gerepareerd, en er is een briefje van de leverancier dat de machine door mij is ‘mishandeld’ en dat dit geen garantie is. Coolblue maar weer gebeld, en die verteld mij dat ze hem weer ophalen en opnieuw opsturen en dat is alles wat ze kunnen doen. Na een mail naar het MT van de servicedienst te hebben gestuurd verteld Coolbleu me dat ze hier geen garantie op willen geven. het zou allemaal aan mij liggen.

Gewenste Oplossing:

De koop ongedaan maken. Ik heb inmiddels een andere grasmaaier gekocht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 14 mei 2020 om 22:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Hans,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat het net even anders loopt dan verwacht. Wij begrijpen dat je baalt.

Helaas valt gebruikersschade niet onder de fabrieksgarantie. Wij zijn niet de fabrikantmonteur en vertrouwen op het officiele oordeel van de reparateur.

Je bent vrij om gebruik te maken van ons aanbod om de grasmaaier nogmaals ter reparatie aan te bieden. Helaas kunnen wij je geen ander oplossing aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Heeft op 15 mei 2020 om 08:03 geantwoord

Is er gebruiksschade als een grasmaaier kapot gaat terwijl je aan het maaien bent? hier is gewoon sprake van een slecht ontwerp of falend onderdeel.. het is absurd om dan de gebruiker de schuld te geven en je als bedrijf te verschuilen achter de leverancier of fabrieksmonteur. Dit is waarschijnlijk een standaardzinnetje dat jullie voor alle problemen gebruiken? Nogmaals aanbieden ter reparatie gaat hier geen verandering in bieden. Erg slecht!

Alle klachten die gemeld zijn door Hansssssssss