Klacht: Misleiding en opdringerig

op 12 april 2018 over Garantiebellen in de categorie Mobiele Telefonie

Garantiebellen heeft onze locatie gebeld, en in het gesprek is redelijk dwangmatig verlopen. Er is gezegd dat ze van KPN zijn, ze met deze aanbieding niets veranderd en minder gingen betalen. Ondanks dat het een balie medewerkster betrof heeft ze overal ja op gezegd.

Achteraf hebben wij het voice gesprek geluisterd en merk je dat onze balie medewerkster er van af wou zijn, klanten had wachten, en snel overal ja op zei wat ook niet goed is natuurlijk. Het opname gesprek was snel afgerafeld en daarin pas werd voor het eerst garantiebellen genoemd.

Helaas zit je er dan aan vast, er zouden bevestigingen zijn gestuurd, die hebben we niet gehad. Echter met de eerste facturen zijn we gaan bellen en toen was het al niet meer mogelijk er onderuit te komen.

Nou hebben ze vorige week weer contact gehad, opdringerig vertelden ze dat alle analoge en isdn lijnen eruit gaan en ze dus over moeten naar een nieuw toestel, maar gelukkig met het verlengen van 2 jaar krijg je een gratis telefoon!

Wilden we natuurlijk niet, staat er vandaag een monteur aan de deur voor het plaatsen van het toestel. Erg opdringerig en ook met de melding dat het over MOET want KPN stop met analoog en ISDN diensten.

Dat is pertinent onjuist, kpn stopt vooralsnog niet met analoge lijn en zou voor deze locatie niets aangepast hoeven worden. Ik heb de persoon aan de telefoon gehad, en deze bleef aandringen als we nu niet de gratis telefoon aannemen we dadelijk hoge kosten krijgen en afgesloten zouden worden.

Tevens verloopt binnenkort het contract, dus hier willen we absoluut niet aan meewerken om weer 2 jaar aan deze partij vast te zitten.

Toen hij ons niet kon overtuigen dat analoge lijnen binnenkort niet meer leverbaar zijn heeft hij het pand direct verlaten zonder iets te zeggen.

– Opdringerig
– Misleidend
– bangmakend

Ik snap dat Garantiebellen hier goed aan verdiend, ze hoeven weinig te doen en zetten vooral in op de wurg overeenkomsten.

De verkoop is agressief, maar de helpdesk is poeslief en zoeken graag alles voor je uit want je komt toch niet van ze af.

- Ze eerlijke en duidelijke informatie geven
- Overeenkomsten niet automatisch jaarlijks verlengen

- Ze vragen naar de juiste persoon die erover gaat en niet de telefoniste overvallen met een opdringerig gesprek.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Garantiebellen

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Garantiebellen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dgr1203