Klacht: garantie van LIDL is in de praktijk een wassen neus

op 16 augustus 2016 over Lidl in de categorie Supermarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een tandenborstel gekocht bij LIDL.
Recentelijk heeft deze tandenborstel het begeven; het was niet duidelijk of dit nu door het oplaadapparaat kwam of door de tandenborstel zelf; hoe dan ook, het resultaat was hetzelfde. Na melding op de website van LIDL werd ik doorgestuurd naar Kompernass. Op mijn melding daar kreeg ik het verzoek om een kassabon op te sturen.
Ik bewaar echter geen kassabonnen van aankopen beneden de € 100 en zeker niet meer dan een jaar.
Als dit het retour- en garantiebeleid is van LIDl, dan vind ik dit een wel zeer benepen beleid en een firma van het allooi van LIDL zeer onwaardig. Bovendien: een kassabon is een middel om aan te tonen dat je het artikel daadwerkelijk op een bepaalde datum bij die firma gekocht hebt. Dat kan ik ook met een afschrift van mijn bank aantonen. Naast moreel en organisatorisch is het dus ook juridisch onhoudbaar.
Kwalijk. Een tandenborstel ‘hoort’ een levensduur te hebben van 3 tot 5 jaar.

Gewenste Oplossing:

Nieuwe tandenborstel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 16 augustus 2016 om 08:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 17 augustus 2016 om 17:26 geantwoord

Dit is geen oplossing; dit is doorschuiven.
Ik heb nog niets gehoord van hun 'servicepartner'.

Alle klachten die gemeld zijn door john.boersma@ziggo.nl